Allmänt

Kiviks Marknad 2016

Kära Blogg
 
Vi har varit på Kiviks Marknad, som alltid. Men förändringens vindar blåser och det vill liksom inte bli den känslan som förr.
Själv älskade jag när porrtälten fanns och de utmattade porrstjärnorna stod på scenen och sjåpade sig. När raggarna, som tältade nedanför backarna, skrek och skrålade och satte lite färg på marknaden. Jag var bara liten, men jag minns det som igår.
Så här hade vi det i alla fall i år:
 

Den sista marknadsdagen bojkottade vi Kivik och for till Simrishamn och åt en middag som heter duga.
På "en gaffel kort" har de den bästa maten i stan, så där åt vi en middag som gjorde oss mätta för flera dagar framöver.
Strax över gatan såg vi hur Sarpen gjorde sig redo för en kvällssegling. Det var bla Tommy som var en av kvällens gastar på båten.
 
 
I Gyllebo går allt sin gilla gång och svalorna är mitt uppe i sin babylycka.
 
 
Dagens citat:
 
Tystnad är något vackert.
Förutom om du har barn.
Då är den misstänksam.
 
Kram och Hejdå Bloggen
 
 
#1 - - Anonym:

Ni fick ju fint väder i år. Nu är det 3 år sen jag var ,tänker så på Ingrid så kul vi hade.Här går det i samma lunk,har inte så ont i ryggen. Visst strömmen hjälpte bra.hoppas få se någon av barnen i helgen längesen jag gjorde de.Ha det gott Annika Kram Kram.

Svar: Skönt att din värk släppt något. Ja, åren springer. Hoppas du får besök av någon av dina barn idag. Kram kram
Annika Olsson