Allmänt

En utflykt till Kristianstad.

Kära Blogg
 
Det hör inte till vanligheterna att Stefan är med på våra söndagspromenader, men se den här morgonen var allt ett undantag. Ingen särskilt lång runda blev det, men en runda är alltid en runda.
 

Som mina trogna läsare kanske minns, så har min gamla ärvda symaskin dragit sin sista suck. Det är väl då märkligt med saker ... plötsligt när man inte har en viss pryl, ja då blir man i ett skriande behov av just den saken man saknar. Jag har den sista tiden verkligen behövt en symaskin. Efter att ha googlat och budgeterat en tid, så tog jag beslutet, vårt hushåll skulle kunna göra en investering. Därför for vi denna söndagförmiddag till Kristianstad. Stefan var glad som en speleman, eftersom han och Amanda även skulle hinna med en runda på den väldigt attraktiva affären Biltema. Det bästa med Biltema tycker jag är deras mycket prisvärda fika.
 

En symaskin blev det också. Till min stora glädje hittade jag en för halva mitt budgeterade pris, så då kunde jag även passa på att investera i en bakmaskin. En sådan där apparat som står av sig själv så man slipper stå och hålla vispen hela tiden när man bakar sockerkaka. Stefan knorrade lite, skulle det verkligen behövas, hur ofta kom den till användning? ... jag påminde om den snöslungan för 10.000, den som han använder högst 1 gång om året.
Ja, det är allt lite skillnad på kvinnliga bekvämligheter och manliga.
 

På eftermiddagen lagade jag alla kläder jag samlat på hög medan Stefan drog ut på jakt.
 

Amanda visade mig hur man tar fina selfies med sin telefon. Jag blev alldeles full i skratt när jag insåg att jag blev väldigt lik Stefans gamla ex på bilden ... Vem Stefan liknar är svårt att säga.
 
 
Dagens kloka ord:
Frihet är att vara den jag är, oavsett vad andra tycker.