Allmänt

Kusinträff 2016

Kära Blogg
Dagen började med grått väder, regn och åska.
Det var riktigt mysigt att smyga fram där i skogen medan åskan mullrade. Jag kunde skymta blixtrar ovanför trädtopparna. Ingen av hundarna tycktes lägga märke till ovädret något nämnvärt och det var jag glad för.
 

Så var det då dags för traditionen jag startade när mamma Ingrid hade flyttat till himmelen. Den årliga kusinträffen. I år var det dock lite sorgligt tyckte jag, eftersom mina egna töser allihopa var utomlands och därför inte kunde vara med. Så egentligen var det inte en endaste kusin där på min träff den här dagen.
Men vi fick i alla fall en trevlig eftermiddag. Regnet och åskan drog sig sakta tillbaka och efter maten kunde vi flytta ut och njuta av solen.
Tack grabbarna Ahlbeck/Axelsson för ni ville komma och till Johan vill jag hälsa att jag har full förståelse för ditt återbud (pssst .... lycka till grabben ....)
 

Tiden sprang och vips var dagen över.
Jag njöt av mina "fådda blommor". Rosen från Karin och hibiskusen från Gerd/Anita.
En kvällsrunda och sedan hopp i bingen.
 

Dagens vackra ord (till tre underbara döttrar)
 
Det finns stunder då man saknar någon så intensivt att man skulle kunna göra vad som helst för att kunna plocka ut dem ur tanken och krama dem på riktigt.
 
Kram och Hejdå Bloggen
 
 
#1 - - Anonym:

Härliga du! Du gör så fina blomsterarr.. Efter Ingrid? Kram Kram

Svar: Tack. Njaaa så duktig som hon är jag då rent inte. Men jag gillar det och blommor är underbart.
Annika Olsson