Allmänt

Älskad moster och kusin på besök.

Kära Blogg
 
Min moster Gerd och hennes dotter Anita var den här dagen på en "mor å´dotter" -tur på Österlen. De hade lovat att titta in till mig på hemvägen, vilket jag var extra glad över.
Jag hade plockat fina blommor och satt i min "Klongvas", den där vackra vasen de gett mig på min femtioårsdag. På bordet la jag fram den finaste duk som jag någonsin ägt. Det var den som moster Gerd själv, egenhändigt vävt och gett mig i tjugoårspresent. I 30 år har jag vårdat den ömt och den här dagen passade ingen annan duk än just denna. Jag hade bakat de där speciella toscakakorna som vi skrattat så åt - de där som Gerd inte kunde få rätt med och som hon ilsket benämnde "kagejävlar" en gång när min mamma Ingrid var i livet.
 

Tiden sprang så fort, så fort. Jag glömde totalt bort att föreviga min fina moster och min fina kusin.
Skamset får jag nu stjäla en bild från facebook på mig och Anita.
Tack kära Ni för ni tittade hit och tack för den spännande hibiskusen jag fick. Så fort knopparna brister kommer bilder.
 

En annan hibiskus jag måste nämna är den som jag fick att min kära syster när jag fyllde femtio år. Den öser nu kärlek över mig och just nu blommar den med hela fyra blommor på samma gång.
 

Dagens tänkvärda citat:
 
Ditt sinne är precis som en fallskärm, det fungerar som bäst när det öppnar sig.
 
 
#1 - - Anonym:

Tack Annika det var sommarens höjdpunkt för mig att få se ditt hus färdigt. Du har så många fina inredningsdetaljer.Du har öga för inredning.Jag vet att min kära syster kan se det från sin himmel.Lycka till med blomman och hälsa Stefan och tacka honom också. Kram Gerd

Svar: Tack Gerd. Jag hoppas att vi ses snart igen. Kram på dig.
Annika Olsson