Allmänt

Min dotter drar ut i världen och mitt hjärta skuttar av glädje och blöder av saknad - på en och samma gång.

Kära Blogg
Först av allt vill jag säga några ord till min älskade unge, till dig Emmy.
Idag är det dags för din stora resa. Den du jobbat för dag och natt hela sommaren.
Gud i himmelen vad jag kommer att sakna dig, samtidigt som jag är himlastormande glad och lycklig för din skull.
Jag önskar dig en underbar resa och många upplevelser.
 

Det är underbara höstdagar vi har nu. Nästan så man får nypa sig i armen för att fatta att det är sant. Solen strålar från en klarblå himmel och dimman ligger som bomull över ängarna. Underbart.
 
 
När man är liten och bara en tvärhand hög, då blir man plaskblöt av att ströva på en daggvåt gräsmatta. Precis så är det för lilla Molly om morgnarna nu.
 


När jag hade varit hos tandläkaren den här dagen var det bestämt att jag skulle hämta lilla Snowie som ska bli passad här hos oss några dagar framöver. Genast när Snow fick syn på Molly förvandlades hon till en sur och vresig liten tjej med mord i blicken. Fast vi vet ju alla att hon brukar tina upp efter ett tag, så hon fick helt enkelt hålla sig för sig själv ett tag. Allt eftersom tiden gick så gonade madamen upp sig mer och mer och anslöt sig till sist till övriga gänget.
Lilla Snow har varit hos veterinären och en diger lista på skötselråd följde med i hennes packning. Det var allt ifrån krossad mat, medicin och borsta tänderna två gånger om dagen, till att bada rumpan, spraya trampdynorna och tvätta vulvan två gånger om dagen. Ja, ett halvtidsjobb nästan.
 
 
Jag läste att någon skrev på facebook, att i Sankt Olof hade de nu fått skrapa bilrutorna en morgon. Ja, det börjar snart bli dags att flytta in alla sommarblommar i sitt orangeri. Kanske blir det helgens stora projekt!?
 

Dagens kloka ord:
 
"Det pappa inte kan fixa är sönder och det mamma inte kan hitta är borta."
Ligger något i det där ....
 
Till sist vill jag säga till dig lilla Memsa ... jag hoppas jag gett dig starka vingar så du vågar flyga och upptäcka världen, men jag hoppas samtidigt att jag gett dig starka rötter så du alltid vet var du kommer ifrån och var du hör hemma.
Ha nu så jävla kul men var rädd om dig!! Jag älskar dig.
Äventyret väntar. Är du redo!?
 

Kram och Hejdå Memsis och Hejdå Bloggen!
 
 
 
#1 - - Emmy:

Ja, jag är redo!!
Är i London nu och väntar på mitt flyg till Hong Kong.
Vill du ge pappa min blogg, ifall han vill läsa. Glömde ge den till honom.
Kram på dig mamsa pamsa pimsa pomsa

Svar: Härligt min älskade tös. Såklart ska jag ge pappa bloggen. Jag kommer att hålla pappa uppdaterad om allt som jag hör ifrån dig. Var rädd om dig.
Annika Olsson

#2 - - Monne❤️:

Kära Annika, sitter o läser din blogg, jag blir både😊o lite sorglig😢......jag ser det som ett sunt tecken, jag känner så för er att jag lever mig in i varje bild o mening. Sitter på ett hotell i Hockenheim o tar en fika, myser, läser o laddar inför helgen. Jag läser mellan raderna o förstår precis hur du kan tänkas känna❤️ Jag är så 😊för Emmy, vår allas krigare o fighter- går bara att älska denna Goa tös❤️Jag tänker på er allihopa😉kram.

Svar: Ja, man vänjer sig aldrig riktigt när ungarna lämnar boet. Emmy har sökt visum för ett helt år. Och ett år är så rysligt lång tid. Men det är så nyttigt och så kul för henne. Nu håller jag alla tummar och tår för er Joel och att det går riktigt bra för honom i helgen. En stor kram till er alla.
Annika Olsson