Allmänt

Nyfrisserad.

Kära Blogg.
Ikväll blev min beställning färdig. Den där bänken med "former" som jag berättat om. Och den blev riktigt bra tycker jag. Stefan ska aldrig verka särskild nöjd själv med sina projekt, så han går mest runt och  "hummar" och fnyser.
 
Fåglarna i Gyllebo har som mest bråttom nu. Det kacklas och piper och gnyr i varenda holk. Tiden går så väldigt fort så vips är ungarna flygfärdiga och då blir det tyst och stilla igen. Jag tycker egentligen att det ska bli lite skönt när ungarna ger sig iväg, för här är fågelskit lite varstans. På utemöbler, fönsterrutor, trallgolvet ... Får vi inte fågelinfluensa nu, så får vi det aldrig.
 
 
 
Idag har jag varit och blivit klippt. Hos samma "gamla" frissa som jag alltid gått till. Nåja, sedan jag var i 17 års åldern. Goa, fina Marianne. Fast jag säger alltid "Marrjan", för så hette hon när vi gick i skolan.
Det var sedan länge planerat att hela kalufsen skulle ryka idag, men så blev det nu inte. Det går helt enkelt inte att göra någon annan frisyr av mitt trollhår, än den jag redan har. Det blir liksom inte Annika då.
Jag måste dock påpeka att det faktiskt har hänt under min livstid, att jag klippt av det mesta av håret ... Men det var då de. Idag fick det räcka med en damig håruppsättning.
 

Nu har alla döttrar lämnat skutan (alltså åkt ifrån Gyllebo), och här är så konstigt tyst och tomt. Det enda som finns kvar är lite svart mystisk gegga i handfatet ...
 

Vill ni, så ses vi en annan dag.
Hej då Bloggen.