Allmänt

Mitt första dopp.

Kära Blogg.
Jag vaknade med en alldeles massa spring i benen. Jag har en runda man kan springa som går runt Pinneboda och ut vid Listarum. Den blir på pricken 1 mil, om jag springer förbi grannens hus och vänder när jag kommer hem. Sagt och gjort, den fick det bli. På med klubbjkolen "Lonesome Runners" och iväg. Det var ett strålande väder. Tiden blev 65 minuter med Johnnys kisspauser inräknat.Efter det blev det mitt första bad för i år.
 

Sen blev det bokföring för hela slanten. Johnny slöade och såg ut att må alldeles förträffligt efter morgonrundan.
Plötsligt när jag satt där i mina jobbetankar råkade jag få syn på en ny lapp i kladdblocket .... Hmmm ....

Det fulaste man kan ha i sin trädgård är en torkvinda, tycker jag. Det är ett anskrämligt och fult åbäke som allt som oftast står på sned och går sönder om man råkar hänga tyngre saker på den än strumpor och trosor.  
Jag har önskat mig ett hemmabygge med tvättlinor. Det finns inget härligare än doften av nytvättad tvätt som fått torka ute i vinden ... ja, såvida inte någon bonde i närheten kört jyssel förstås.
I kväll överraskade Stefan med att fixa till en anordning åt mig. Han vill väl också ha väldoftande kalsingar kan jag tro. 

Jag har läst på någon trädgårdssida på internet, om en kvinna som har ett rosépepparträd. Det doftar rosépeppar om bladen och det lilla trädet ska skötas som ett olivträd. Ett sånt vill jag ju också ha. Sagt och gjort. För tre veckor sedan tog jag några pepparkorn från kryddburken och satte i lite jord. Lite dyster har jag varit, eftersom ingenting hände. Men så idag fick jag syn på två små, små gröna plantor. Fantastiskt! Jag har rosépepparplanter!! Nu lär det förstås dröja innan man kan kalla dem för träd. Men de är på gång.
Fortsättning följer ...  
 

Nu ska jag ut och njuta av det underbara vädret och inget är väl så vackert som vita blommor i skymningen.
Jag knäppte några bilder i gårkväll, så håll till godo.
 
 
Hej då Bloggen ... med bild från min morgonrunda