Allmänt

Det var länge sen ja plocka nårra blommor ...

Kära Blogg
Först måste jag säga ....
Ååhhhh, vad glad jag blev för min present. Den jag fick av moster och kusiner.
Det är en underbart vacker vas, som passar mig perfekt. Jag kan plocka alla sorters blommor i en salig blandning. En ensam blomma eller en hel bukett.  Allt blir så vackert.
 
 
Jag har köpt nya hundben. Allihopa exakt lika stora. Nu kan väl ingen avundsjuka uppstå! Trodde jag.
Molly har sitt ben och Johnny sitt. Allt var frid och fröjd tills ...
 
 
Molly får syn på att Johnnys ben helt klart är mycket godare än hennes.
 

Va glor du på, tänker Johnny!
 

Molly är inte dum. Hon är en ganska slug liten pomeranian. I ett obevakat ögonblick är hon framme och norpar Johnnys ben. 
 
 
Störst går först ... -"Jag ger mig, jag ger mig, du får väl ditt sketna ben igen!
 
 
Tillbaka till sitt eget ben igen,  som är torrt, smaklöst och tråkigt och egentligen alldeles för stort!
 
 Alltihopa slutade med att Johnny la beslag på båda tuggbenen. Det ena åt han upp och det andra hade han ett farligt bestyr med att gömma undan i trädgården. I en hel timme vankade han runt med det i munnen och Molly i hasorna.
 
 
I min trädgård hittade jag en vacker Björnspinnare. Den var ganska väl kamouflerad där den satt på singelgången.
Men om man petade lite grann på den, så bredde den ut sina vingar och visade de vackert röda undervingarna.
 
 
Vid sidan om hoppade en groda och såg ut att envist försöka ta sig in på vår veranda.
 

Jag och Stefan har några lata semesterdagar på tu man hand. Kvällen avslutade vi i Simrishamn med en god middag på Måns Byckare. Smaskens.
 

Dagens kloka ord:
 
"Livet är dagarna som går, se till att det blir dagar du minns."
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Monne här😊 Det är det jag har sagt hela tiden, det är i Gyllebo det händer😉 Molly är en cool kompis till Jonny o de kan bara ha kul ihopa. Åh, vad maten på Måns Bykare ser god ut, när skall ni ta dit Arne o mig🍴🍷🍗? Vi bokar en dag😉

Svar: Hej hej Monne. Visst är det mycket som händer i Gyllebo. Kram på dig och Arne, så hörs vi av.
Annika Olsson

#2 - - Sulle:

Ha ha lilla Molly är en tuffing😊Där har Jonny fått lite att bita i🐶Är det en sådan vas som man kan sticka ner blommor i? Jättefint🌸Måns Bykare levererar alltid! Lasse och jag har varit där några ggr i sommar och det smakar alltid mums🍴Önskar er en trevlig fredag! Kram från Tomelilla🌞

Svar: Hej Sulle. Ja, det är en sån vas med en mässingsinsats. Underbart vacker och dekorativ. Jag önskar er också en underbar dag.
Annika Olsson