Allmänt

Österlenrundan - tillsammans é vi starka!

Kära Blogg
Idag var det dags för en cykelrunda som alltid går här på Österlen. Min vän och gamle kollega, Thomas, har cyklat den där rundan "tusentals gånger". Eftersom vi alla vet att livet inte är så speciellt rättvist, kan Thomas inte längre cykla. För man kan ju inte cykla när man sitter i rullstol ... väl ...eller..? Jo, för det kan man!! Om man vågar ta utmaningar, om man har en vilja av stål och har de bästa bland vänner, då är allt möjligt, då kan man allt!
Såklart ställde vi upp med sponsringen till Thomas specialbyggda rullstolscykel. Med endast ett par kvällar på sig att öva, var det en strålande glad och stolt Thomas som nog gjorde sin livs prestation den här dagen.
Mina foto får tala för sig själv. Se och njut!..
 
Vän och en av initiativtagarna, Jan-Åke Modig vid målgång.

En annan drivande kraft, vännen och kollegan Frille, som gjorde en kort avstickare från sin arbetsplats för att ta emot sin vän vid målgång.

Och med samma glimt i ögonen som alltid, konstaterar Thomas glatt sin maxhastighet - 44 km/tim!!
(så får jag böter för fortkörning)
 
 
Thomas glada följeslagare i loppet.
 
 
 
Sin älskade fru Boel var förstås också på plats.
 
 
 
Allt är möjligt, bara du är lite envis och har modet att våga!
 

Tack och hej till Österlenrundans fixare.
Och Thomas, min vän, det här gör du väl om?
 
 
Jag och Stefan passade på att äta ute. Jag var inte särskilt hungrig, så jag beställde "bara" en sallad ...
Sedan så blev det glass vid hamnen.
På kvällen var det dags för lite "gröna" förberedelser - till Johnnys stora glädje.
Fattar ni hur glad en hund kan bli? Ja, han både vill och vågar.
 

Dagens kloka ord:
"Olyckan berövar dig inte dina vänner -
olyckan jagar endast bort dem som inte är det."
 
Med ett glassigt leende säger jag Hejdå Bloggen