Allmänt

Den vackraste av platser.

Hejsan.
Den bästa platsen att ge sinnet lite vila och kroppen energi, det måste vara här.
Mitt underbara Knäbäck.
Här är det som om sinnet sköljs rent från oro och bekymmer.
Här kan man bara vara, här behöver man bara andas.
 
 

Jag är så tacksam att ha möjlighet att kunna avsluta en intensiv arbetsdag på den här platsen.
Så otroligt vackert.
 
 

Havet var nästan alldeles lugnt den här kvällen. Det var bara längst inne vid strandkanten som de små vågorna skvalpade upp i den lena sanden.
 
 
Ute på havet höll några fiskare som bäst på att kolla till sina fiskegarn. Kanske var det årets ålafångst de hade riggat upp till?
Jag satt länge på en sten och betraktade den vackra vyn.
 

Sakta vandrade jag norrut mot Stenshuvud.
Havet hade så smått börjat sudda ut alla spår av sommarens människoinvasion.
 

I sanden syntes istället massor av andra spår.
Naturens egna.
 
 
Vid sjökanten simmade ett kärlekspar.
Så vackra.
 

När solen börjat gå ner och kvällen mörknade, då var det dags att vända näsan hemåt igen.
Sakta strosade jag mot parkeringen igen.
 

Det här är ren och skär själavård för mig.
Med Knäbäcksluft i lungorna kändes min kropp fylld med superkrafter igen.
 

Dagens citat:
 
De timmar då sinnet
är fyllt med skönhet
är de enda timmar
vi lever.
 
Ha en fin dag och kram.
Annika
 
 
#1 - - Anonym:

Vad är det som gör att vi skogstöser mår så bra vid havet.... Är inte så ofta som du där men känner en helt annan önska av lugn när jag vandrar vid havet. Funderar på om det kan vara att man växte upp med skog runt huset, en far som älskade skogen och säkert fann lugnet (och ibland stressen) där.... Visst älskar jag att ströva i skog också, men havet slår allt.... Kram Lena 💞

Svar: Naturen är oslagbar. Tack för dina reflektioner och kram.
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Hejsan,
Underbara bilder du visar oss och man riktigt känner lugnet som råder där en kväll eller tidig morgon.
För mej är det en känsla av frihet att komma ner till havet och bara vara precis där och nu.
Tack!
Önskar dej en fin söndag!
Kram Gunnel

Svar: Tack Gunnel och en stor kram till dig.
Annika Olsson