Allmänt

Freys Hotell och ett hästhuvud på halsen.

(sponsrat blogginlägg med reklamlänkar)
 
Hejsan.
Nu måste jag ju bara skriva lite mer om det underbara hotellet som jag bodde på i Stockholm, då när vi hade vår bloggträff.
Freys Hotell, som ligger ett stenkast ifrån centralstationen.
 

Redan när jag klev innanför dörrarna för att checka in så bubblade lyckan upp i mitt bröst.
Jag kände ju genast igen mig. Jag hade bott här för fem år sedan, men helt glömt bort både namn och adress.
Jag älskade det här hotellet då, och det var precis lika mysigt och inbjudande den här gången.
 

Namnet Frey kommer från en historisk häst, och eftersom hotellet i sitt ursprung varit ett transportföretag som fraktade rika Stockholmare med häst och vagn så var kanske namnet en självklarhet.
Överallt kan man se att man tagit hästen till sitt hjärta genom olika hästsymboler, tex i deras logga.
 
 
På sängen satt en gullig nalle, som man fick ta med sig hem för en slant åt välgörenhet.
Min nalle fick sitta kvar till nästa gäst, för istället fick jag ju ett hästhuvud på halsen ...
 
 
I hotellets ägor fanns ett hundratal ganska stora hästhuvud, som satt uppsatte på de olika rummen.
Efter vidskepliga gästers klagomål, så hade alla hästarna nu monterats ner och fanns samlade i källaren.
Det bar sig inte bättre än att vi bloggtjejer blev erbjudna vars ett huvud för den ynka summan av etthundra riksdaler.
Ni som följer mig på instagram har ju redan sett att jag såklart slog till.
Klart som korvspad att en häst skulle flyga med hem till Skåneland.
 
Nu tyckte jag inte riktigt att det var en lika god idé dagen efter, då hästen och jag skulle ut på shopping i Stockholm innan hemfärden...
 
 
Men med en tjocktröja över sina ögon och en grimma i munnen fick den hänga i min ryggsäck medan jag njöt av vår underbara huvudstad.
Alltså - Hötorget! Alltid lika underbart, med eller utan häst på ryggen.
 

Jag gillar verkligen Stockholm, så skåning jag är.
Sergels Torg och Drottninggatan.
 

Såklart måste jag även nämna den fantastiska Belgobaren med sin underbara mat och frukost.
Även här har jag ju varit förut.
Härlig stämning och jag kan gott förstå att man trivs här.
 
 
Jag kan verkligen rekommendera er att bo här, och numera finns inga hästar som spökar heller.
Själv är jag så glad för min fina häst som hänger på en väl vald plats i Gyllebo.
 
Dagens citat:
 
Hästar och kvinnor ska föras i strama tyglar,
annars stannar de upp och nafsar i det förbjudna
gräset vid vägkanten.
 
Och gamla visdomsord ska man då rent inte tro på.
 
Vill ni också skapa spänning i era hem nu till Halloween så kan jag rekommendera lite läskiga saker från Partykungen. Ett mask som ett hästhuvud hittar ni här och ett zombiehästhuvud här.
 
Ha en fin dag och kram
Annika och Hästen
 
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Resor;
Taggar: Belgobaren, Freys Hotell, bloggträff, hästhuvud, stockholm