Allmänt

Viktigaste för mig.

 (inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hejsan.
Förra helgen var en riktigt toppenhelg för mig.
Min yngsta dotter jobbar just nu i Malmö, och har ett ganska tufft arbetsschema. Det gör att vi inte kan ses så väldigt ofta.
Men förra helgen var det ju röd dag på lördagen, och det betydde att hon var ledig och hade möjlighet att komma hem till Gyllebo.
Mitt mammahjärta jublade, och såklart laddade jag för en myshelg med henne. Alla andra planer stuvades kvickt undan.
 
 
Nästan lika glad som jag blev att se min tös här hemma igen, lika glad verkade vår gamle Johnny-hund bli. Han visste liksom inte riktigt till sig av vild glädje. Han var som ett plåster på henne hela tiden.
 

Istället för att fara på en massa ljusevenemang som den där helgen anordnades runt om i bygden, så fixade jag mycket hellre ihop lite god middag för oss här hemma. Ingenting kändes viktigare än tiden med min dotter.
 

Det blev ingen avancerad middag.
Emmy äter vegetariskt, så det blev en pestopastarätt med lite extra charkuterier till mig och Stefan. Gott och enkelt och med mycket tid att prata, skatta och mysa.
 
 
Dagens citat:
 
En liten flicka höll
två äpplen; hennes mor frågade
efter ett. Flickan bet
fort i det ena äpplet, och sedan i
det andra. Mamman försökte
hålla tillbaka sin besvikelse.
Men sen höll flickan fram ett av
äpplena och sa: "Här, det här
är det sötaste äpplet".
 
Slutsats:
Döm inte så fort.
 
Ett underbart litet citat och en underbar helg.
 
Tips...
Dagens tips får bli något som mina tre döttrar gillar väldigt mycket. Väskor!!
Camprade är det just nu kampanj på Michael Kors väskor, och här är ju en till varje flicka ...
En stil som passar Andéa är den här.
Till Amanda hade jag valt den här.
Och till Emmy hade den här blivit perfekt.
 
Ha en härlig dag.
Kram Annika