Allmänt

Mitt Maj 2018

 

Mitt Maj - har varit fantastiskt!
Den varmaste maj månaden i mannaminne.
Sakta, sakta har mitt diskbråck börjat läka.
Från vinter gick vi direkt till sommar och naturen exploderade.
Stefans fot blev förvisso sämre och sämre, men nu tror vi att en operation är nära. Försäkringskassan fortsätter att förnedra, jag fortsätter att skriva långa brev. Stefans kortisondos minskade och jag la märke till hur mycket starkare han trots allt verkade känna sig.
Jag kände mig fylld av energi och lycklig, sådär som man känner sig när man varit sjuk en längre tid och det äntligen ljusnar.
Jag åkte till en plats jag aldrig varit på förut. Jag träffade människor jag aldrig förut mött. Jag vågade och fick en fantastisk upplevelse och nya vänner. Tack till Sallys Hus i Örebro och alla ni andra som var där.
Nu hälsar jag juni månad välkommen. Min egen månad. En månad då en älskade dotter återvänder hem. En månad då jag ska träffa släktingar jag inte sett på länge. Jag ska hedra en älskad kusins minne, genom att gå för livet och mot fucking ALS... hoppas vi blir många i Simrishamn den 24/6...
 
Note myself: köp en liten flaska "Grönfri" och gör ren mamma Ingrids gravsten.
 
Löparstatistiken: 6 kilometer som avslutades med att jag snubblade och for på näsan i ramslöksbacken ... sen vågade jag inte prova mer ... men nu jäkelen är det snart dags ... hej juni - nu kommer jag springande tillbaka!
 
Ha det fint.
Kram Annika
 
 
#1 - - Lena:

Härlig summering Annika! Och jättekul o träffa dig på bloggminglet, tänker detsamma ”jag vågade” 😃
Stor kram och hoppas din juni blir minst lika bra!

Svar: Tusen tack. Jag önskar dig detsamma Lena. Och visst växer man lite av att göra nya saker, träffa nya människor. Det är så himla spännande. Kram på dig.
Annika Olsson