Allmänt

Alltid redo i Gyllebo

 
 
 
Hejsan.
Här i Gyllebo finns en alldeles bedårande lägerplats som varje sommar intas av scouter från när och fjärran.
Den ligger på ängen på andra sidan sjön och vackrare lägerplats tror jag nästan inte man kan hitta. Sjöröds lägerplats heter den.
Ibland när där är tomt och tyst händer det att jag och hundarna tar den vägen på våra vandringar.
 
 
Just den här dagen var där ett litet gäng ungdomar som hade slagit läger på ängen. Från scoutstugan kunde jag höra slamret av porslin och kanske var det frukosten som var på gång att serveras.
 
 
För bara några veckor sedan var här ett stort läger med massor av scouter i alla åldrar. Hemma från vårt eget hus kunde vi varje kväll höra glada skratt och musik från ungdomarna.
Jag älskar verkligen ljudet av glada scouter. Men så finns det nog ingen annan som är så noga och rädd om vår härliga natur som just scouter.
 
 
Som alltid när jag går runt sjön med hundarna så vill lilla Molly åka i sin ryggsäck den sista biten. Jag får helt enkelt vara glad att både Johnny och Lykke orkar gå för egen maskin.
 

Dagens citat:
 
Låt ditt leende förändra världen.
Låt inte världen förändra ditt leende.
 
Ha en härlig dag och kram från mig.
Annika
 
 
#1 - - Patrik Redgård:

Hej Annika! Vilket mysigt inlägg och vilka fantastiska bilder. Jag heter Patrik och jobbar ideellt med scout- och konfirmationsläger på Lägerområdet Sjöröd. I sommar skall vi starta ett helt nytt konfirmationsläger på Sjöröd och jag är ansvarig för marknadsföringen. Jag skulle aldrig stjäla eller använda andras bilder utan tillåtelse, men däremot är frågan alltid fri. Därför undrar jag om jag skulle få lov att använda dina bilder i marknadsföringen av vårt konfaläger på vår Facebooksida Scoutkonfa Sjöröd (som är under uppbyggnad). Det finns tyvärr inte avsatt några pengar till detta som jag hade kunnat ersätta dig med för bilderna, däremot skall vi isåfall självklart kreditera dig som fotograf, länka till din blogg och så kan vi självklart bjuda in dig en kväll på en fantastisk lägermiddag tillsammans med oss. Är det något som du tror skulle vara möjligt? Hör gärna av dig till mig på [email protected] eller ring mig på 0765-788 220. //Patrik Redgård, Lägeransvarig Scoutkonfa Sjöröd 2020.