Allmänt

Lagt på hullet, lilla gullet ....

Hej hej.
 
I min trädgård har några väldigt försenad blommor nyss slagit ut.
De två frodiga snöklockorna som jag hade i mina blomkrukor i fjor.
Jag brukar alltid ta vara på alla lökar som jag har i blomstergruppor och krukor. Dessa planterar jag sedan ut i rabatterna och på så vis får jag glädje av dem många år framåt.
 

De andra blommorna kommer också en efter en och slår sakta ut. Visst är det roligt med perenner som man nästan glömmer bort under vintern.
 

Många träd, vilda som odlade, blommar också som vackrast just nu.
Riktig #växtkärlek i min trädgård.
 
 
När jag var hos min nya läkare för en dryg vecka sedan fick jag två underbara ordinationer. Mera yoga och jag fick mycket gärna fortsätta att jogga regelbundet. Jag älskar ju mina springrundor i skogen.
Det var någon gång när jag var 45 år som jag började att springa. Innan dess hade jag aldrig lyckats springa någon längre sträcka i följd. Inte ens en enda kilometer.
I början av 2000-talet, när jag träffade Stefan la jag på mig en hel del "kärlekskilo" och kände mig efterhand rejält mullig.
Men något hände. Jag kom igång med min löpning och 20 kilo rann bort med en del förändringar i kosten.
 
Jag bara älskar att springa i mitt lugna tempo runt sjön....
 

Med rätt kost och motion mår man ju såååå mycket bättre ....
 
Så här såg jag ut med mina kärlekskilo. Och visst hände det att jag fick frågan: "lagt på hullet lilla gullet"?
 
 
Med 20 kilo mindre blev mitt liv så mycket lättare på många vis. 
 
 
Dagens citat:
En människa består av 65% vatten,
resten är inställning.
 
Såklart får jag jobba lite för att inte kilona ska krypa på igen. Men jag känner mig så mycket friskare och kryare med min lättare kropp.
 
Jag hoppas ni alla mår riktigt bra såhär på veckan sista dag. Ta hand om er och er hälsa!
Och man behöver inte träna löpning för att få sin motion, en promenad duger väldigt bra, det med.
 
Kram på er alla
Annika
 
 
#1 - - Gull-Britt Strand:

Motionera så länge du kan o orkar. Det är en lisa för själen. Även om jag aldrig har tyckt om att springa, har jag gått långa rundor, cyklat, gympat eller dansat. Men med en av mina sjukdomar, Morbus Dercum, har allt blivit sämre. Googla på sjukdomen, så kan du läsa om alla nackdelar min kropp får utstå. Jag får vara glad, om jag kan ta mig fram med kryckor eller rullator.

Svar: Åhhh stackars dig fina Gull-Britt. Förstår att det är kämpigt för dig. Såklart kommer många till en punkt då vi av olika själ inte längre kan motioner även om vi gärna vill. Du är en av dem, och det gör mig ont. Fast det finns de som är unga och kan, men inte vill och orkar, det tycker jag är synd och det är särskilt dem jag riktar uppmaningen till såklart. En stor kram till dig Gull-Britt. Hoppas du trots allt njuter av livet och tar vara på det du kan göra (fast det tycker jag mig märka att du gör)
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Motionera så länge du kan o orkar. Det är en lisa för själen. Även om jag aldrig har tyckt om att springa, har jag gått långa rundor, cyklat, gympat eller dansat. Men med en av mina sjukdomar, Morbus Dercum, har allt blivit sämre. Googla på sjukdomen, så kan du läsa om alla nackdelar min kropp får utstå. Jag får vara glad, om jag kan ta mig fram med kryckor eller rullator.

Svar: Kram min vän ♥
Annika Olsson