Allmänt

Åbergs trädgård och en livboj åt Stefan.

Hej hej.
Redan är det onsdag och jag har ännu inte hunnit skriva om allt trevligt som vi haft för oss i helgen.
Vi har varit på Åbergs trädgård. Där är alltid så himla mysigt tycker jag.
Vårt ärende den här gången var att hitta ett par lämpliga krukor till våra änglatrumpeter.
 

Det är verkligen mysigt att strosa runt där på Åbergs och titta på alla underbara blommor.
Såklart passade vi på att ta oss en fika i deras härliga café. Laxbakelse och en kopp kaffe i skuggan under ett träd. Man kan inte ha det bättre!
 
 
Där är så mycket fint som man vill lägga i kundvagnen, men den här dagen fick det bara bli det som stod på inköpslistan minsann.
 
 
Jag hittade ett par krukor som kanske kommer att bli för små inom kort, fast då har jag nya planer för de där krukorna. Men ska inte blommor ha det lite trångt om "fötterna"?
Även en svartöga åkte med hem, för vad kan väl passa bättre i den stora, tomma, kornblå krukan?
#växtkärlek
 

Så kom Emmy hit. Hon hade med sig en underbar present till Stefan från mina tre töser.
En livboj!
Ingenting kunde väl passat bättre åt honom, nu när han leker med sin krokodil dagarna i ända!
 

Dagens tänkvärda ord:
 
Den stora kärleken
byggs av många små
kärleksfulla handlingar.
 
Ha en riktigt skön onsdag och tänk på de där små kärleksfulla handlingarna!! De kan liksom aldrig bli för många.
Kram på er
Annika
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Godmorgon! Åbergs är ett bra ställe för själen😊Hur stor blir Svartöga och skall den stå inne i lusthuset eller klarar den sig därute? Så fin☀️Jasså där är liv i krokodilen ännu, bra med leksaker som håller😜Kram på er😉

Svar: Gomorron Sulle. I sanningens namn måste jag då säga att min svartöga är köpt i Ullstorp, där vi stannade till för att köpa planteringsjord. Så då bara slank den blomman också med. Det är en sommarblomma och jag har den ute ... ungefär som luktärtor tror jag. Det lär gå att övervintra, men jag tror att den är kinkig och vill ha runt 10 grader, ljust och måste passas med vattning. Man kan alltid försöka. Lycka till!
Annika Olsson