Allmänt

Min älskade livskamrat fyllde 60 år.

Kära Blogg
Den här dagen var det Stefans 60-årsdag.
Min käre make är inte någon större festpriffe. Han är inte särskilt bekväm på större party, och han hade en önskan om att låta sin bemärkelsedag gå lite lugnt och obemärkt förbi. Allra bäst trivs han när det är enkelt och inte så uppstyltat och så fick det bli.
 

Dagen började med en liten present från mig. Inget märkvärdigt ...
Sedan kokte vi en kanna kaffe, packade in oss i bilen och for ut i naturen för att njuta.
Efter en härlig vandring på Stenshuvud, intog vi vår frukost som bestod av räkbaguetter och alkholfri champagen.
 

Mätta och belåtna for vi vidare genom vårt vackra Österlen.
Utanför Andrarum träffade vi på några rådjur med två små kid. Tyvärr var det fel kamera jag utrustat mig med, men upplevelsen var fantastisk.
Strax efter lunch checkade vi och våra hundar in på Örums Nygård. Ett litet enkelt gårdshotell med spa.
 

På vårt rum välkomnades Stefan med en vacker blomsterbukett och en gigantisk påse godis. Även hundarna hade fått vars en liten paket godis. Det var från våra tre fantastiska töser, med Amanda i spetsen. Hon hade kört dit alltsammans innan hon for till sin skola i Malmö.
 Underbara, fina, omtänksamma.
Tack!
 

Hela eftermiddagen njöt vi. Vi hade hotellets spa-avdelning helt för oss själva. På kvällen intog vi en utsökt 3-rättersmiddag med rökt röding till förrätt och grillad oxfilé till huvudrätt.
Vi hade en väldigt behaglig dag tillsammans, och jag tror att det blev precis så som Stefan ville ha det.
Han, jag och våra hundar. Enkelt med fokus på att umgås.
Grattis min älskade livskamrat ♥
 
 
Dagens ord:
 
Rikedom är inte pengar utan
liv, kärlek, hälsa och glädje.
 
Kram och Hejdå Bloggen
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Annika jag förstår att ni hade det skönt. Njut av att ni kan vandra
hand i hand. Krama Stefan från mig.

Svar: Vi tar vara på de där små stunderna som är så viktiga.Kram kram.
Annika Olsson

#2 - - Tina Tånnander:

Visst vad där fint?
Vilket rum bodde ni på ?
Vi bodde på Åkern.
Ser mysigt ut bara ni två <3

Svar: Vi bodde på Betan, ett särskilt rum när man har fyrbenta vänner med.Vi hade det toppen där!
Kram kram
Annika Olsson