Allmänt

Tranorna är här.

Kära Blogg
En söndag med frost på marken.
Tidigt, tidigt, vandrade jag och hundarna runt sjön. Det är den bästa tiden tycker jag. Det var alldeles stilla och tyst, ja förutom ett gäng hackspettar som trummade i de döda träden så det ekade genom hela skogen.
Vid slottet stod familjen Alpacka och glodde nyfiket. De är så söta med sina TPT tänder (tänderna på tork).
Ett jättegäng ankor flög hals över huvud iväg när vi kom fram till hundbadplatsen vid slottet.
 

Så är de då äntligen här igen. Våra älskade Gyllebo-tranor. Om det är samma tranor som alltid, kan jag inte riktigt bedöma, men jag vill gärna tro det. Jag älskar dem, dessa ståtliga fåglar med sin mjuka dans och sina underbara läten.
Det är början på våren.
 

Hela helgen har vi jobbat på med vår renovering. Jag har målat och fixat det som min kropp tillåter, och i skrivande stund inser jag att jag nu får betala dyrt för det. Jag har smärtor till max, men Stefan har idag klätt på mig, så nu går det igen ....
 
Helgens höjdpunkt har varit kontakten med mina älskade döttrar.
Amanda och Andrea. Men vem är vem????
 

Lilla galna Emmy och Matilda.
 

Dagens ord:
Tänk ej före eller efter.
Var inte frånvarande eller omedveten, ångerfull eller orolig.
Sitt tacksam och öppen i livets soffa, ty livet ska upplevas här och nu.
 
 
Kram och Hejdå Bloggen
 
 
#1 - - Görel:

Fina töser <3

Svar: Mitt allt! ♥
Annika Olsson