Allmänt

Utflykt till Åbergs Trädgård.

Kära Blogg
 
Den här dagen knatade jag på med papperna på kontoret. Tangenterna glödde i kapp med solen.
 Det var bestämt att jag skulle på utflykt med min kära syster Görel och min barndomsvän Tina. Att en enkel eftermiddag på Åbergs Trädgård kan springa iväg så fort är ju helt obegripligt. Vi tre, trallande jäntor (läs på gränsen till tanter) var nästan som hämtade ur någon av Karin Brunk Holmgvists alla romaner. Vi skrattade, inspekterade blomster, avrådde varandra, gav tips, fikade och handlade.
Tack söta töser för att ni hängde med på lite vardagslyx den här dagen.
 

Många var de växter som någon av oss redan hade hemma i sina små trädgårdar. Istället för att köpa, ska vi byta plantor med varandra. Det ser jag framemot.
 
I arla morgonstund hann jag såklart med min tur ur i skogen. Det var en alldeles fantastisk morgon.
Jag och hundarna. Den gamla cykeln som fiskats upp ur sjöns djup stod kvar, men nu hade människor börjat fylla den med annat skräp. Som om det plötsligt blev godkänt att skräpa ner ännu mer. Hur hundan tänker människor?
 

 
 
Dagens tänkvärda ord:
 
En av de lömska farorna med komfortzonen:
Du ägnar ditt liv åt att INTE göra det du längtar efter,
för du hoppas på att få tid och möjlighet att göra det senare ...
 
Kram och Hejdå Bloggen
 
 
 
#1 - - tina:

Vilka underbara bilder du tog , och tar vill jag säga.
En helt underbar dag igår.
Tack än en gång kära " systrar"
:)

Svar: Tack själv finaste Tina. Och tack för berömmet. Kram på dig!
Annika Olsson