Allmänt

Odling som gav mersmak

Hejsan
 
Oj vad jag fick fart i mina odlarfingrar den här säsongen.
Och jag måste börja med att skicka ett stort, varmt tack till bästa Ingela på Sjörödstorp. Tack för att du lät mig adoptera en massa härliga små plantor i våras♥
Jag har lärt mig en massa och fått erfarenhet om hur jag ska göra allting lite bättre nästa år.
 
 
Den här sommaren har jag odlat lite mer ätbara saker än vad jag brukar göra här hemma.
Potatisen i vintunnorna är för länge sedan uppätna och den lilla sallad som är kvar har gått upp i en hög ståtlig fröstock. Nu står de skördade tunnorna längs väggen i solen och är mest en mysig plats åt katten Felix.
Såklart kommer jag att odla mer potatis nästa år. Jag längtar redan.
 

Något jag definitivt ska odla mer av till nästa år är tomater och chilisar.
Redan har jag räknat ut hur vi ska bygga upp ett litet växthus mot en husvägg av gamla fönster. Där kommer tomaterna att få det ännu bättre än vad de haft det i år inne i orangeriet.
Men jag har både fått tomater och chilisar, så jag ska då rent inte klaga.
 

Nu har jag städat ut och flyttat runt så det så småningom ska få plats med alla frostkänsliga träd som ska bo i orangeriet under vintern.
 
 
Dagens citat:
 
Dansa som om ingen ser dig.
Älska som om du aldrig kan bli sårad.
Sjung som om ingen lyssnar
Och lev som om du har himlen på jorden.
 
Må fint.
Kram Annika
 
 
 
#1 - - Anonym:

❤❤❤❤

Svar: Felix skickar hjärtan tillbaka.
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Lyckliga du som har ett orangerie!!! Och hjärtana var till katten🤩

Svar: Ja, det är så härligt. Kram kram.
Annika Olsson

#3 - - Åsa på Busandebarn:

Vilka fina tunnor du har odlat i! Det ser så fint ut, mycket bättre än pallkragar som de flesta använder. Håller också med ovanstående kommentar "Lyckliga du som har ett orangerie" <3

Svar: Ja tunnorna är vackra oavsett om mina odlingsresultat blir bra eller inte. Och jag är verkligen glad för mitt orangeri. Kram kram
Annika Olsson

#4 - - Michaela:

Åh vad vackert! Bra citat också!

Svar: Tack. Kram kram.
Annika Olsson