Allmänt

En "liden" blomma...

Hej.
 
Först av allt - TACK!, tack så mycket för alla värmande ord och hälsningar igår.
 
Visst är det mysigt nu när hösten kryper på.
I trädgården har det blivit lite frodigare igen och jag har startat upp vårt spa-bad för säsongen.
Att tassa ut där och krypa ner en liten stund efter dagens slit, det är ett skönt sätt att koppla bort sina bekymmer för en stund.
 

Den där helgen när jag och min dotter var i Stockholm och sprang tjejmilen pratade jag med Stefan i telefon.
 
-ja har föresten fåd en liden blomma å naboen, sa han sådär i förbifarten.
 
Det han hade fått av våra gulliga grannar var inte alls en liten blomma...
Det var en ofantligt stor och bedårande änglatrumpet.
 

Jag älskar verkligen änglatrumpeter, men som jag skrivet om tidigare här på bloggen så är jag inte så bra på att sköta om dem.
Den här stora "ängeln" kommer att få bo i en vintunna istället när våren kommer. Men om några veckor får den flytta in på ett frostfritt ställe för att överleva vintern. Där får den stå och vila i sin vinterdvala.
Visst är de här blommorna bara så underbara!!
 

Fast jag gör allt som står i min makt för att mina "änglar" ska trivas, så ser de varje år lite ledsna och inte helt tillfreds ut med livet.
Nu ska jag minsann plugga på hur jag ska göra och sköta om dem så gott jag kan. Våra änglar ska få känna att det verkligen kommit till himmelriket på riktigt.
Såklart hoppas jag på belöning i form av riklig blomning.
 
 
Det är något magiskt med de här blommorna.
Deras namn har de fått av de stora maffiga trumpetliknande blommorna. Trumpeter åt änglar.
I de länder där de växer fritt så pollineras de av fladdermöss.
Visst är det en spännande blomma!
 
 
 Dagens citat:
 
Saker och ting är inte alltid vad de ser ut att vara...
Ett rådjur korsar inte en väg,
det är vägen som korsar skogen.
 
Ha en fin dag och ett stort varmt tack till våra fina grannar
för den "lilla" blomman.
 
Kram Annika