Allmänt

Ute i god tid.

(blogginlägget innehåller reklamlänkar till Camprade)
 
Hejsan
Vad säger ni om jag påstår att det snart är adventstider?
Nej.... neeej.... det är det ju egentligen inte alls... det är inte alls det snart. Det är drygt en och en halv månad dit, så ännu är julen ganska långt i framtiden.
 
 

Vis av min erfarenhet från i fjor, så tänker jag ändå vara ute i god tid för att köpa de där vackra fönsterstjärnorna som jag beställde alldeles för sent förra året. Såklart var de helt slut när jag äntligen kom till skott för att klicka hem dem.
Men till TV rummet hann jag beställa "ljusstaken Valter", så de får såklart pryda sin plats där även i år... men med nya gardiner kanske....
 
 
Just nu finns ljusstaken Valter till ett kanonpris här.
Halva priset mot vad jag betalade i fjor.
 
 
 
Mina fönster som var utan ljus i fjor kanske kan bli fina med två sådana här julstjärnor?
Ja, än är det ett tag tills det är advent. Men tiden springer och vips står man där igen med fönstertrasan i ena handen och den söndriga ljusslingan i den andra.
För visst är det då märkligt hur adventsljusen alltid kan vara ur funktion! Bara av att stå undanstoppade i stillhet några månader så slutar de bara att fungera. Är inte det ett av livets stora mysterium?
 
 
Kvällens citat:
 
Allt måste inte ha en mening...
Ofta räcker det om du bara
har roligt.
 
Ha en härlig kväll och kram på er.
Annika