Allmänt

Ullared och tre Kristinor.

 (inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hejsan.
Två gånger om året åker jag till Ullared. Det gör jag om det behövs eller ej, för det är liksom tradition. Och traditioner är till för att hålla fast vid.
 
 
Vi är samma lilla gäng som har åkt till Ullared ända sedan stenåldern, känns det som.
Ja, nu skojade jag till det en smula förstås, men i närmare 25 år har vi fyra "tjejer" kört på våra Ullaredsturer två gånger om året. Vi var åtminstone tjejer då när vi började, nu kanske vi räknas mer som mogen ungdom...
 
Bästa med hela Ullredsturen är de goda sillamackorna och kaffet i de färgglada muggarna.
Det är väldigt viktigt att man får sin rätta färg, för annars riskerar hela köprundan att bli misslyckad. Jag har alltid blå mugg, mycket viktigt!
 
 
På Tv har jag sett att det ofta är långa köer som ringlar sig nästan runt i hela byn. Det där är nog lite science fiction och tillgjort, för det har vi då aldrig fått uppleva på alla år som vi varit där... eller så har vi haft tur.
 
Vackra skulpturer i form av kundvagnar finns utanför entrén. De var allt lite roliga tyckte jag.
 
 
 Inne på Gekås finns det så mycket saker så man blir helt snurrig i pannan.
Jag var tvungen att vila en stund i sportbaren mellan varven.
 
 
Där på Gekås säljer de iDEALs mobilskal som jag gillar så mycket. Det finns både laddare och sådana där powerbanks som matchar till alla fina skal.
 
Såklart kan man köpa de här produkterna direkt på nätet också. Ni hittar dem här.
Den här färgen gillar jag, men även det här,
Just nu 20% rabatt med koden TAKE20
 
 
 
När alla våra vagnar var fyllda till bredden med gula kassar och våra bankkonton var tömda så det ekade i plånböckerna, då var det bara för oss att vända bilen mot Skåneland igen.
 

Hemma igen där vi på morgonen hade samlats, var vi förstås tvungna att hälsa på gårdens nytillskott. Tre vackra får, som var lika svåra att fånga på bild som mina egna döttrar.
Tre vackra tackor med namnen Kristina och Kristina och Kristina.
 
 
Det bästa med våra turer till Gekås är inte alla fynd vi gör och allt billigt vi kan hamstra, nej det är alla goa, innerliga skratt. Det finns ingenting som är så härligt som att skratta, och det görs det mycket på våra turer.
 
 
 Dagens citat:
 
Om du köper saker du inte behöver
kommer du snart behöva sälja saker
du behöver.
 
Såklart handlar vi bara nödvändiga saker där på Ullared. Såklart! Och mest pengar lägger vi oftast  på våra män... ;-)
 
Ha en fin dag
Kram Annika