Allmänt

Naturen istället för social medier.

 (inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hejsan.
När jag trodde att hösten var som allra vackrast och att det omöjligt skulle kunna bli mycket ljuvligare ... så blev det ändå det!!
Kolla här bara!
 
 
Det var en morgon i förra veckan som jag och hundarna njöt av livet och av den otroliga förmånen vi har som kan börja våra dagar så här.
 
 
Naturen påminde nästan lite grann om en tidig vårdag. De sista löven som satt kvar på träden var ljust gröna, nästan limefärgade och alla blad som fallit till marken gjorde att allt såg ut som en rödbrun ryamatta. Skogsvägen skymtades bara genom sina konturer i lövfluffet.
 

Den här miljön är så bra för sönderstressade själar tror jag.
Jag känner själv hur jag stärks och mår bra av att vistas här.
 
Numera loggar jag ofta ut från facebook på min telefon och har bestämt mig för att dra ner rejält på min skärmtid och på att alltid vara uppkopplad. För mig blir det alldeles för mycket intryck genom alla social medier.
Istället skapar jag egna tankar genom naturen och utifrån mig själv. Tankar som stärker mitt sinne och gör mig mentalt positiv och stark. 
 
 
Istället för att slentrianmässigt ta del av ett flöde på nätet som kan vara både ledsamt och irriterande, så väljer jag att följa det som ger mig positiv energi. Jag väljer medvetet vad jag vill läsa och följer även andra bloggar som ger mig härlig inspiration.
Mitt eget mål är att ge mina följare och läsare något positivt, och såklart får jag själv en härlig känsla när jag återupplever allt genom text och mina bilder.
 

Livet är inte alltid en bedårande vacker höstdag, men det finns alltid något litet guldkorna att fästa sig vid.
Jag försöker alltid få syn på det där lilla guldkornet, även om solen inte lyser och himlen är så här härligt blå. 
 
 
 Dagens citat:
 
Varje dag föds vi på nytt.
Det vi gör idag är det som betyder mest.
 
Börja alltid din dag med något postitivt, om så bara ett litet svagt leende mot dig själv i spegeln. En positiv början på dagen gör att det blir enklare att ta sig ann de problem som kommer längs vägen.
Och tänk lite mer på det här med digital disciplin ... välj inte bort helt, styr istället vad och när ...
 
Tips:
Många vet nog att jag är ganska förtjust i Odd Molly. Just nu finns en kampanj på Camprade på utvalda Odd Molly produkter här till riktigt bra priser.
Jag hade gärna köpt den här mysig vinterjackan.
Ett par gummistövlar med lågt skaft har jag sneglat på länge, så snart är de på väg till mig. Härligt att kunna gå torrskodd igen i höst.
Kampanjen håller på till söndag och så långt lagret räcker.
 
Kram Annika