Allmänt

Mitt kvinnlig förfall.

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hejsan.
Åldern tar ut sin rätt. Sådär är det för oss alla. Oavsett om man är man eller kvinna.
Egentligen har jag inte alls några problem med att bli äldre. Varken gråa hårstrå eller rynkor bekymrar mig nämnvärt.
Det är livets gång och jag kan tycka att livets spår bär på en otrolig skönhet.
Ingenting är väl så vackert som en gammal människas händer.
 
Ändå har jag tre saker jag unnar mig med jämna mellanrum. Saker som ska hålla mitt förfall i schack.
En av de sakerna är nagelvård.
 
 
Den andra saken är att hålla efter mina fötter. Att varannan månad unna mig att få en riktigt välgörande fotvård.
Att ge min små fötter kärlek och omvårdnad så de kan ta mig runt i världen så länge som möjligt utan att det ska blir bekymmer för mig. Tusen små liktornar har nu reducerats till bara några få. Mjuka babyfötter är så himla gott för själen.
Fotvård tycker jag är en bra investering i mig själv.
 

Och den tredje saken är såklart att gå till min underbara hårfrisörska.
Efter att ha gått till henne i nästan hela mitt liv, så är hon mer än en hårfrisörska. Hon är en kär vän som ser till att ta hand om mitt rufs på bästa sätt.
De här sakerna har jag varit på de senaste veckorna och nu känner jag mig lite som ny igen.
 
 
Det här är mina tre saker som jag unnar mig och som gör att jag mår primaballerina.
Har ni något som ni unnar er själv. Någon liten lyx som är bra för kropp och själ?
Jag har såklart en massa saker som jag sällan eller aldrig gör... massage, hudvård, ansiktsbehandling, fransförlängning, tarmsköljning ... man kan ju faktiskt inte göra allt!
 
Tips:
Hos Lyko är det just nu "3 för 2" på Sebastian produkter. Även på Wella produkter får man 3 för priset av två just nu.
Min dotter brukar gilla den här produkten, så hennes julklapp kanske kan vara räddad ....
 
Kvällens citat:
 
Man får bara en resa genom livet,
så glöm inte att stanna upp
och lukta på blommorna.
 
Ha det gott
Kram Annika
 
 
 
 
 
 
 
4 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: att unna sig själv, fotvård, hårvård, nagelvård
#1 - - Villa Ryttarängen:

Jag unnar mig ingenting tyvärr. Måste tänka på ekonomin nu när maken är arbetslös. Fast jag kan ju fixa mina naglar själv och fötter. Jo såklart jag går till frisör två gånger / år. Snyggt nagellack. Kraaam Pia

Svar: Åhhh det förstår jag att ni måste vända på kronorna... Jag har också haft perioder i livet då lyx och flärd fått stå tillbaka och pengarna ändå inte räkt till. Hoppas du kan unna dig saker som är grattis och då njuta av det. Ofta är egentligen sånt det bästa. En stor kram.
Annika Olsson

#2 - - Följare:

Hoppas jag får använda de citatet...och kanske några andra du skrivit. Du är alltid så positiv och sund i dina tankar även om jag vet att ni inte är fria från motgångar. Önskar jag kan lära utan dig. 😊

Svar: Absolut, mina citat är nästan alla stulna ord som varit i någon annans mun först, ord som jag av olika anledningar gillar och tycker om. Jag önskar dig en fin dag och en kram.
Annika Olsson

#3 - - Marianne💇🏻:

Tack Annika🤩jag ser fram emot dina besök hos mig👍Alltid kommer du med din positiva enagi o japp man blir alltid glad efter ditt besök. Kram 💇🏻

Svar: Åhhh fina du! Vi två tillsammans höjer taket en aning på salongen tror jag. Synd håret inte växer fortare för då skulle jag kommit oftare. Kram.
Annika Olsson

#4 - - iseedee:

Vilken vacker färg på naglarna.

Svar: Tack, ja jag blev verkligen nöjd.
Annika Olsson