Allmänt

Magi på riktigt.

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hejsan.
Det finns ingenting som inte har något gott med sig.
Minns ni kanske den där natten då jag inte kunde sova överhuvudtaget. Natten då jag bara låg i sängen och vände och vred på mig.
Jag hade då två val. Att fortsätta ligga kvar i min skrynkliga, obekväma säng med mörka tankar om hur hemskt det var med sömnlöshet.
Eller så kunde jag passa på att uppleva något fantastiskt. Valet var enkelt!
 

Jag drog på mig några kläder och smög mig tyst iväg ut i den svarta natten.
Målet var havet och det underbara Knäbäck.
 
Såklart var jag bara tvungen att stanna kvar för att se när solen gick upp. När jag plötsligt fick se den lilla kanten på solen, långt borta i horisonten ... ja, det kändes verkligen som magi.
Det skuttade liksom till i bröstet av en slags varm lyckokänsla.
 
 
När solen väl visat sin första lilla strimma ovanför vattenytan, så var det som om det plötsligt gick snäppet fortare. Som om någon snabbspolade jordens rotation en aning.
 

Sakta satte jag mig ner på bänken vid det lilla kapellet.
Samma bänk som jag satt på en gång för länge sedan då jag nyss hade svarat ja på Stefans fråga och mitt namn var ändrat till fru Olsson som genom ett trollslag ... men det är en helt annan historia.
 
Nu var mitt sinne istället helt och fullt uppfyllt av naturens skådespel. Det skådespel vi bjuds varendaste dag, om vi bara tar oss tiden att lägga märke till det.
 

Plötsligt hade det blivit riktigt ljust och min mage knorrade ilsket efter både starkt kaffe och lite frukost.
Jag knäppte några sista bilder och styrde sedan kosan mot Gyllebo.
 

På hemvägen var jag bara tvungen att föreviga Rörums kyrka och även "det ensamma trädet".
Mandelmannens ensamma lilla träd ifrån en lite annorlunda vinkel.
Visst ser ni det? Lite till höger om det röda kyrktornet.
 
 
När man ger sig ut på nattliga äventyr så är det bäst att bara hoppa i ett mjukt underställ och dra ett skalplagg utanpå...
Tips just nu:
Just nu har Camprade  kanonpris på de Kari Traa underställ som jag gillar så mycket.
Långkalsong här, tröja här och matchande mössa här.
Bästa, bästa vinterplaggen tycker jag. Och så himla fina.
 
 
 
 
 
Dagens citat:
 
Du är själv konstnären
i DITT liv.
Så ge inte penseln
till någon annan.
 
Hoppas ni får en fin dag, och få inte panik ifall ni inte kan sova ibland. Det är då man kan uppleva magi.
Kram Annika
 
 
 
 
#1 - - Sallys hus:

Himmel..om jag bodde så där vackert skulle jag aldrig kunna sova...haha...då skulle jag ju vara tvungen att smyga ut o fota var och varannan natt...;) SÅ fina bilder...å tack för i fredags det var så mysigt...synd bara att middagen blev för lång...hade hellre lagt den tiden på mer mingel...men det får bli fler gånger. Kram o ha en mysig söndag!

Svar: Tusen tack, och tack själv för en härlig kväll. Så är det alltid, man vill hinna med så mycket och så vips är kvällen till enda. En stor kram och en skön söndagskväll till dig också.
Annika Olsson

#2 - - Linnéa:

Snygg outfit!

Vackra bilder!

Svar: Tack Linnéa.
Annika Olsson

#3 - - IA:

WoW! Vilka underbara foton på något så vackert. Horisonten böjer sig och solen ligger liksom stiger upp från sin vagga. Och vilken kyrka där i landskapet..Otroligt vackert. De kan du ställa ut på någon tävling eller skicka in till TV...De har ju man kan skicka in på väder och sånt.

Svar: Tusen tack! Jag skickade in bilder förr till olika program, fast nu får de bara vara här på bloggen. Bäst är ändå alltid verkligheten. Kram
Annika Olsson

#4 - - Tess:

Så oerhört vackert! :D

Svar: Tack, ja det var alldeles bedårande.
Annika Olsson

#5 - - Channal:

Det är något speciellt med en soluppgång... känns fräscht... som en nystart! Ljuvliga bilder som du delar med dig av! Skön söndag till dig!

KRAM Anna

ps. Hoppas hästhuvudet har kommit på plats! ds.

Svar: Jag önskar dig detsamma och en stor kram till dig också Anna. Hästhuvudet är hemma, men plötsligt vet jag inte alls var det skulle kunna passa in ... det lär komma lite om hästen framöver på bloggen. Kram kram
Annika Olsson

#6 - - IA:

Men jag tycker inte blogg heller kanske gör de riktigt rättvisa. Såna vackra naturupplevelser gör sig kanske bäst i verkligheten som du säger, men jag tycker ändå att du har så det skulle vara intressant att beskåda från någon form av galleria, där de får hänga, lite förstorade kanske med ram och allt.

Svar: Det är så sant. Fotografier på en dator eller en telefon gör inga foto rättvisa. Vem vet, kanske det kan bli en utställning någon gång i framtiden. Kram och tack.
Annika Olsson

#7 - - IA:

Jamen du har ju årstider och så mycket så du skulle faktiskt platsa för att ha en utställning menar jag.. *S*

Svar: Tusen tack!
Annika Olsson

#8 - - iseedee:

Det ser så mysigt ut. Det var ju mycket bättre att njuta av den utsikten istället för att ligga hemma och grubbla över deppiga saker.

Svar: Du har så rätt så. Så känns problem och bekymmer så mycket mindre när man är ute i naturen. Ha en fin kväll och kram.
Annika Olsson