Allmänt

Guldkorn i vardagen

Hejsan.
Guldkorn i vardagen, ja vad är det egentligen?
För mig behöver det inte alls vara några spektakulära saker som händer. Det behöver inte vara storslagna saker eller ha något med en massa pengar att göra.
Det räcker långt med att ha en dag då kroppen känns frisk och själen glad.
Det kan vara något så enkelt som den där stunden då jag fixar mina hundars päls och klor. En stund av omvårdnad, kel och mys.
 

Guldkorn i vardagen kan det vara då jag av en gammal blombukett kan spara de mest livsdugliga nejlikorna och få ihop till en ny liten fräsch bukett att sätta på bordet till kvällsmaten.
 
 
Att kunna sitta ute i en solstol i sin egen trädgård i mitten av oktober och lyssna på humlornas ivriga surande runt de magnifika solrosorna... ja de måste väl räknas som guldkorn i vardagen.
 
 
Och att se den ena blomman efter den andra slå ut i all sin prakt. Det är inte brons och inte silver - nej, det är minsann guld!
 

Att bara stanna hemma en fredagkväll och njuta av en hemmagjord pizza tillsammans med sin livskamrat. Det är väl också en guldstund ... även om man ensam får ta disken bakefter.
Ja, ni vet ju ... för mig är det ju guld att få diska också ... om det kan man läsa här.
 
 
Dagens citat:
 
Så mycket gott vi tänker göra
alltmedan tiden går och går.
Men en tanke kan ingen höra
blott en handling lämnar spår.
 
Så sant. Det behöver inte heller vara storslagna och dyrbara handlingar.
Små, enkla omtänksamma gester i vardagen som bevisar att man tänkt, det räcker långt.
 
Tips:
Nallebudet, ett företag som levererar kärlekshälsningar över hela världen. Hälsningar som visar att man tänkt.
Nallebudet hittar ni här.
Jag vet vem jag ska sända den där jättekanin till... till någon jag håller kär, som är långt borta och som älskar choklad!
 
Ha det fint
Kram Annika
 
 
 
#1 - - EvaRydin :

Åh, du skriver så trevligt. Den pizzan ser god ut.
Så söta hundar. Vet väldigt lite om den rasen. Själv har jag en långhårig dvärgtax. Vi har alltid haft taxar, men det är första tiken.
Dina guldkorn i vardagen överensstämmer mycket med mina.
Fortsatt trevlig helg!(Tyvärr har jag ingen egen blogg, vet inte hur man gör)
Kram Tummelisa

Svar: Tusen tack!! Det är mysigt med hundar, och taxar är ju så himla mysiga tycker jag. Jag kunde inte heller så mycket om att blogga, men jag gjorde ett konto på portalen blogg.se, och så har jag lärt mig lite efter hand. Prova om du är sugen. Jag önskar dig också en fin helg. Kram.
Annika Olsson

#2 - - Göran Sajland:

Kan du tänka att dela Oscar Sajlands öde med hans hjärntumör, diagnosen han fick 15/12 2017, på dina medier? Snälla läs om vår resa http://www.saveoscarsajland.com/ och https://goransajland.vimedbarn.se/. Vi behöver hjälp att sprida hans resa för att kunna bekosta behandlingarna.