Allmänt

Vad blir det för mat?

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
 
Hej hej
 
Alltså, den här eviga frågan - vad blir det för mat?
Ibland bubblar idéerna på och det går hur lätt som helst att fundera ut vardagsmaten.
Men så ibland blir det tvärstopp. Det känns som om allting är jättetråkig att äta, eller oövervinnligt jobbiga att tillaga. Man kan nästan inte komma på en enda maträtt som man är sugen på. Känner ni igen er?
 
 
 
Dagar då det finns rester från gårdagen i kylskåpet, tycker jag är guld.
Dagen efter en söndagsmiddag till exempel. För finns det något godare än en egen hemmagjord pyttipanna pimpad med lite extra lök och ättiksgurka bara. Några stekta ägg och rödbetor till så är blir det en riktig fest.
 
 
 
-du e nock fydd syllten, fick jag höra en gång...
 
Ja vissa av oss är kanske födda lite mer hungriga, vad vet jag...
 
Jag som älskar dagens första mål, frukosten, jag måste såklart tipsa om den här adventskalendern...
En ny frukostmüssli varenda dag fram till jul.
 
 

This post contains adlinks from Adviral



Deluxe / Porridge / Müsli

 

 

Kvällens citat:

Vi är alla som fjärilar

som flaxar omkring

för en dag och tror

att det är för evigt.

 

Ha det fint och kram.

Annika

 

 
#1 - - Villa Ryttarängen:

Exakt samma tankar här. Jag är inte sugen på något och allt känns gammalt och vant. Fast kvällens middag satt som en smäck. Född sulten är nog jag med. Brukar säga att jag är som en hushållsgris, äter allt. Ha Ha! Pyttipanna gillar jag med och det finns ju vegetariska alternativ också som tur är Ättiksgurka i har jag inte provat men det ska jag.. Kraaam Pia

Svar: Haha ... ja då är jag nog också en hushållsgris. Jag äter allt och tycker nog faktiskt om det mesta. Kram på dig.
Annika Olsson

#2 - - Ekenäsliv:

Jaaaaa hu så jobbigt det är att komma på... Den här veckan gjorde vi äntligen en veckoplanering för middagarna, för jag tycker det är så hopplöst att stå här och inte veta vad vi ska äta. Sen är det ju en lite prekär situation då jag inte kan äta allt, och inte fått i mig... men nu verkar det äntligen ha vänt.
Varm kram Anna

Svar: Veckomatsedel är jättebra. Det hade jag alltid när mina tjejer bodde hemma. Eftersom jag bara handlar en gång i veckan så blir det bara en grov planering i huvudet för veckan numera. Åhhh Anna, jag tänker så på dig och hoppas att det verkligen vänder nu för dig....En stor kram till dig.
Annika Olsson

#3 - - Anonym:

Jag har börjat prova lite olika recept med mitt mat-kit som kommer varje vecka. Jag kan skicka några till dig. Dom godaste är vegetariska men det får Stiffe tåla.

Svar: Åhhh ja tack det vill jag gärna ha... Stiffe tål allt!!
Annika Olsson