Allmänt

Traditionsenlig lunch

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hej hej
Har man en tradition, så måste den hållas...
 
Det var för någon vecka sedan, kanske den färgfattigaste dagen i hela november, som jag och min fina väninna träffades för att gå och äta lunch tillsammans.
 
 
Tradition och tradition - i fjor när vi träffades på Brösarps Gästis, så enades vi om att göra det hela till en tradition.
Att stanna upp i vardagen runt adventstid och ses över en lunch någonstans på Österlen.
 
 
 
Både Tina och jag har haft ett år som rullat på i ett högt tempo för oss båda. Saker som vi inte kunnat påverka. Upp och nedgångar som hör livet till för oss alla.
 
Att planera in en avkopplande lunch med massor av skönt befriande skratt, det var därför guld värt.
För skratta, de är vi två ganska bra på, det måste jag nog allt påstå.
 
 
Den här dagen gick vår färd till den lilla charmiga byn, Östra Ingelstad.
 
 
 
Ni vet den där gulliga lilla byn som ligger mittemellan Smedstorp och Hannas. Byn med den pitoreska BP macken, den lilla kyrkan och den stora Ingelstagården mitt i byn.
Här har jag själv massor av ungdomsminnen från ... fast allt det där - ja det är ju en helt annan historia ...
 
Den här dagen skulle vi äta lunch på byns populära B&B - Smedjan.
 
 
Så himla mysigt. Vi möttes av en skön värme som slog emot oss från den lilla täljstenskaminen i matsalen. Och för att vara ett luchställe som låg mitt ute på den Österlenska vischan så kunde jag glatt konstatera att det var många matgäster som hittat dit den där dagen.
 
 
 
Efter att ha njutit av vår goda fiskrätt under total tystnad, så satt vi sedan länge, länge och småpratade i lugn och ro. Sådär som man kan göra med någon man känt i nästan hela livet.
 
 
Vi hade verkligen en mysig eftermiddag, jag och min vän.
Och extra glädjande var det att en liten krog mitt ute på Österlen kunde locka luchgäster, en färgfattig novemberdag mitt i veckan, ja till och med välkända politiker skymtades vid ett av de små borden ...
 
Så måste jag såklart rekommendera bästa sidan för att hitta alla fina ställen runt om på Österlen.
Kika gärna in på Österlen. se, en sida jag säkerligen kommer att få anledningen att återkomma till många gånger framöver.
 
Kvällens citat:
Skratt är ett lugnande medel
utan några bieffekter.
 
 
Kvällens tips:
Man kan ju inte lyxa till livet med lunch på krogen varendaste dag.
Därför kommer här lite tips på kampanjer på hushållsattiraljer...
Stavmixer här.
Blender för nyttiga juicer här
... och den lömskaste lilla grejen som finns, hittar ni här....
 
 
Njut av en härlig kväll.
Kram Annika