Allmänt

Tjörnedala strövområde.

 (inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hej
Här på Österlen finns så många små guldkorn att njuta av.
Tjörnedala är ett sådant fantastiskt guldkorn
 
För många är Tjörnedala nog mest förknippat med midsommarfirande, eller kanske går tankarna till konst under påskveckan.
Men det är så mycket mer än så!!
 
 
 
Här i Tjörnedala strövområde är det vackert året runt.
Även om det var en grå och lite regntung dag som jag vandrade här, så var naturen så fantastisk vacker.
 
 
 
Ännu gick korna kvar ute på betet, så jag fick vara lite uppmärksam på var jag satte mina fötter. De mjuka färska komockorna vittnade om att det fortfarande var rejält med näring i det frodiga gräset. Förmodligen betydligt bättre än det varit tidigare i sommar.
 
 
 
I den söta lilla bukten låg två vita svanar och såg ut att leta efter mat oavbrutet på havets botten. Som två vita bollar såg jag dem guppa på det gråa vattenytan.
 
 
På stenarna en bit ut i vattnet satt "ålakrågorna" på sitt karaktäristiska sätt med vingarna rakt ut. Lite retliga och tetiga verkade de allt, då de slogs om vilken stenbumling som var den bästa.
 
 
 Vid militärfortet hade någon satt upp en skylt. Bröllop...
Jag kunde nästan för min inre syn se det vackra brudparet framför mig. Likt en tavla med det gråa havet och den gråa himlen i fin harmoni kunde jag nästan se den bedårande bruden framför mig i min fantasi. Med naturens egna färger i en skön kontrast till den bleka brudklänningen var hon vacker som en saga...
 
 
På mossbeklädda grenar satt de sista slånbären ännu kvar. Så vackert med den trolska mossan som såg ut att ha tagit över hela buskaget.
 
 
 
 
Sakta strosade jag tillbaka med havets vågskvalp som en melodi i mina öron.
Nej, här är minst lika förtrollande vackert en grå novemberdag som en färgstark midsommarafton.
 
 
 
Dagens citat:
 
Våga säga nej.
Våga vara du.
Våga vara ärlig.
Våga möta sanning.
 
 
Dagens tips:
Eftersom jag är en person som älskar att vara ute i naturen vid alla väder så gillar jag att lägga en krona extra på friluftskläder med kvalitet. Just nu finns en kampanj på lite av Helly Hansens sortiment här.
En svart snöbyxa som är så tråkig att köpa, men så underbar att äga finns till ett bra pris här.
En marinblå 3 i 1 jacka finns här och en jättefin grön jacka finns här, (dock bara i liten och stor storlek)
 
 
Ha en härlig dag.
Kram Annika