Allmänt

Soluppgång över Haväng

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hejsan.
Jag är en person som är morgonpigg och jag vaknar väldigt tidigt även när det är tänkt att vi ska ha sovmorgon här i huset.
Förra helgen låg jag där i vanlig ordning, klarvaken och pigg långt innan solen hade gått upp.
 
Lika bra att skutta upp tänkte jag...
Med siktet inställt på en magisk morgon, for jag till en vidunderlig plats. Kanske den vackraste av alla.
Min favorit - Haväng.
 
 

Där är så bedårande vackert. Det spelar inte alls någon roll vid vilken årstid man åker hit. Platsen är slående vacker vid alla väderlekar och vid alla årstider.
Den säger välkommen hit, lugna dina tankar, stilla dina andetag, slappna av och bara njut. Här och nu!
Ingenting annat.
 
 
När jag gick över bron för att passera Verkeån så mötte jag två tidiga vandrare.
 
-gomorron, viskade vi tillvarandra i dunklet, liksom rädda för att väcka dagen alltför bryskt.
 
Det var två danska grabbar med ryggsäckar på ryggen, förmodligen rustade för en hel dags vandring i den vackra naturen.
 

Att få se dagen vakna till liv vid en såhär ljuvlig plats, det känns nästan lite exotiskt.
Det är nästan lite samma känsla som då jag och Stefan var på resa i Tanzania och vi låg i tält ute på savannen.
Med den skillnaden att här riskerar man inte att bli lejonmat ...
(mer om Afrika kan man läsa här)
 
 

När solen väl bestämde sig för att gå upp, då gick det så väldigt fort.
På ett kick ljusnade dagen med ett varmrött sken.
Det var dags för mig att vända stegen mot bilen och fara hem för en ljuvlig frukost i Gyllebo.
 
 
Tacksam att ha fått börja min dag här.
 
Dagens citat:
 
Den mänskliga själen
behöver verkligen
skönhet
till och med mer än bröd.
 
 
Tips:
Jag hade gärna haft en stickad Odd Molly kofta som den här när jag är på sagolikt vackra platser...
Eller en stickat tröja i vinrött som den här.
Kanske en stilig jacka i grått som den här.
Fler sköna kläder finns på Camprade.
 
 
Ha en fin dag och kram
Annika
 
 
#1 - - Åsa Öberg:

guud såå vackra bilder.jag bara älskar din blogg såå
känns som att vi har en hel del gemensamt.skulle va kul o pratas vid i telefon o även träffas irl nån gång min älskade fina vän

ha en fin torsdag

Svar: Tusen tack fina Åsa. Jag önskar dig en härlig dag.
Annika Olsson

#2 - - Anneli:

Finns där ett markerat promenadstråk? Tänkte åka dit här framöver.

Svar: Det finns tavlor vid parkeringen med kartor över området, och så finns det såklart Österlenleden man kan vandra i olika etapper. Prova att googla så får du nog upp kartor med avstånd och information. Kram kram.
Annika Olsson

#3 - - Villa Ryttarängen:

Det är ju bara så vackert där. Vilka fina bilder, wooow. Kraaam Pia

Svar: Tack Pia, ja det är en magisk plats. Verkligen. Kram på dig
Annika Olsson

#4 - - Anonym:

Min favorit också!👍Men va' modiga ni var som låg under bar himmel bland lejonen👍🦁🦁🦁🦁

Svar: Det var nog ganska säkert med vakter och så... fast savannens ljud på natten var magiska.
Annika Olsson

#5 - - Anonym:

Bodde på Vitemölle förr och gick ofta hela stranden upp till Haväng o vände väldigt tidigt på morgnarna. Minns de stunderna fortfarande med välbehag. När tillbaka var frukosten klar.
Morgnar att minnas
Tommy

Svar: Åhhh, den sträckan bruakr jag också gå ibland. Där är så fantastiskt fint. Kram.
Annika Olsson

#6 - - Anonym:

Tack för underbara bilder. Du är verkligen en mästare på att fånga och förmedla känslan i dina bilder!
Kuststräckan där vid Haväng ner mot Vik är ju bara så ljuvlig.
Kram Gunnel

Svar: Många tack, vad glad jag blir för dina ord. Vårt Österlen är ju så fint.
Annika Olsson

#7 - - Linnéa:

Wow vilka vackra bilder!

Svar: Tusen tack Linnéa.
Annika Olsson