Allmänt

Passivt påträngande

 
Hej hej
Jag vet ingen som kan vara så påträngande som vår katt Felix.
Han är inte alls burdus, bufflig eller så, nej han är bara påträngande så man knappt ens märker det.
 
 
 
Dessutom är han expert på att hitta de ställen i huset där jag absolut inte vill ha honom hängandes.
För trots att han är en renlig herre och tvättar sig själv både noggrannt och länge, så blir det en väldig massa hår efter honom. Naturligtvis hamnar alla de vita hårstråna på svarta saker och hans mörkare strå sätter sig på allt som är vitt. Sådär är lagen...
 
 
En kväll bet jag ihop tänderna och tog hand om det stora tvättberg som byggts upp under någon vecka här hemma. Länge och väl stod jag och strök och vek alla den väldoftande tvätten. I fina högar staplade jag alltihopa för vidare transport till skåp och lådor. Nöjd med min arbetsinsats gick jag sedan för att ta mig en välförtjänt kopp kaffe i köket.
 
 
 
Såklart trodde kattskrället att de mjuka nystrukna tvätthögarna var avsedda för honom.
Högst däruppe låg han och tronade med ett löjligt smile på läpparna när jag kom tillbaka. Att en hel hög tvätt kasat ner på golvet, brydde han sig inte ett skvatt om.
 
 
Trots att jag är ganska säker på att Felix förstår svenska språket, så verkar han inte märka att man skäller på honom. Samtidigt som jag har lagt märke till att han kan ord som "mat", så ser han helt oberörd ut när man ger honom en utskällning. Han förändrar liksom inte en min, utan fortsätter bara med sitt löjliga kattleende och plirande med ögonen.
 
 
 
Ibland skulle jag bara vilja "strypa kattsrället" - fast det går ju inte - jag älskar ju honom så mycket.
Vår underbara Felix.
 
 
 
Dagens citat - en utmaning
 
När en negativ tanke
dyker upp, tänk istället
tre positiva tankar.
Träna dig själv att vända
på manuset.
 
 
-det är ganska kul att stryka...
-det blev roliga bilder på Felix ...
-katthår på kläderna skapar en hemtrevlig känsla....
 
Tips:
Här hemma har vi både små hundar och katter i våra sängar och vi måste såklart byta och tvätta lakan väldigt ofta. Just nu finns härliga sängkläder på kampanj här.
Ett påslakan för en jägare och naturmänniska är det här.
Lakan för den som älskar färg finns här.
 
 
Ha det gott alla och kram
Annika
 
 
#1 - - Barbro S:

Härliga bilder på din fina katt och så roligt att läsa. Min kära Tusse (som tyvärr nyligen gått bort 13 år gammal) älskade också att lägga sig på nystruken tvätt. Men han hårade ganska lite som tur var. Skälla fungerade aldrig, då blev han så ledsen så jag fick dåligt samvete o gav en massa kärlek istället :). Ha det så gott med din fina katt!

Svar: Nej att skälla på en katt det går inte. Jag hoppas du får en ny katt in i ditt liv när tiden är mogen. Kram kram.
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Heja Felix!😻😸

Svar: Haha, ja Felix är alltid en vinnare - han är liksom alltid steget före.
Annika Olsson