Allmänt

Om alla lyckades...

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hejsan.
 
-Hur skulle världen se ut om alla bara lyckades hela tiden?
 
Det är ett citat av den underbara Sally Santesson.
Sally som är en rolig karaktär spelad av Maria Lundqist i en TV serie från slutet av 90-talet. En kvinna som har till yrke att gå in skor åt folk.
Några av er kanske minns henne?
.
Och visst kan man undra hur världen skulle se ut då, om alla bara lyckades hela tiden.
Nej, någon måste helt enkelt gör lite misstag också.
Någon måste till exempel göra trekantiga rulltårtor.
 
 
 
Och även om min rulltårta inte blev särskilt vacker, så blev den ganska god måste jag säga.
 
 
Eller så kan man lyckas med att välja en lite väl blommig tapet, som jag nog gjort nu...
 
På näthinnan hade jag en bild av vårt nya gästrum. Det skulle få en romantisk tapet i en ljuv färgskala som kunde gå lite i lindblomsgrönt. Sådär riktigt ljuvt och ungflicksaktigt. Jag hade redan kikat ut vad jag ville ha ...
Men när det kom till tapetbeställningen så kraschade min budget totalt ihop och det fick bli vad romantik Rusta kunde åstadkomma istället. Jättefin tapet, javisst. Men MYCKET blommor  måste jag nog säga. I ett väldigt litet rum.
 
Ja, det är lite risk för att våra gäster kommer att bli yra här av all romantisering
Jag och Stefan skrattar gott varenda gång vi vistas i det där rummet. Det känns lite som om man druckit champgne och rökt cigarr på en och samma gång. Så en källa till glädje är det åtminstone.
 
 
 
 
 
Nej, man måste helt enkelt göra lite misstag då och då också.
Och när man tänker efter så är det inte formen på en rulltårta som är det viktigaste, utan det är hur det smakar att slicka skålen.
 
 
 
Hur det blir med den romantiska tapeten, det får vi se när hela härligheten är klar. Kanske blir det lite bättre med möbler, golv och mattor.
Jag får visa er sen när allt är klart.
 
Dagens citat:
"Jag bjuder på det här, så den gråa massan slipper göra mina hjältemodiga misstag..."
//Sally Santesson
 
Ha det gott och bara kör så det ryker, någon gång lyckas man, annars gör det väl inget om hundra år...
... eller som Sally säger "man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke"
 
Tips:
Lite kampanjtips har jag letat upp åt er som vanligt. Idag blir det "luktegott" och parfym som finns på kampanj.
Lancome La Vie Est Belle är en favorit för mig, den finns här. En annan jag gillar är Versace Crystal Noir, finns här. Favoriten är nog Black Opium som finns här.
Kanske finns just din älsklingsdoft här?
Eller en doft som passar att ge bort i julklapp kanske ... 
 
 
Kram Annika
 
 
3 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: rulltårta, sally santesson, tapetsering
#1 - - Anonym:

Jag skulle behålla en romantisk vägg och måla de övriga väggarna i en fin färg som går igen från blommorna

Svar: Bra idé. Jag får visa lite bättre när rummet blir helt klart. Kram och tack.
Annika Olsson

#2 - - Tess:

Jag tycker att rulltårtan blev väldigt mycket charmigare än en "vanlig" rund! :)

Svar: Haha ... åhh tack. God var den som tusingen.
Annika Olsson

#3 - - Anonym:

Ja det var ungefär så jag tänkte när mina härliga choklad cookies blev som kladdkaka istället, goda som tusan trots att de saknar krisp❤

Svar: Ja det är rätt, alltid se det positiva i en situation. Och mums för kladdkaka. Kram.
Annika Olsson