Allmänt

Julmarknad i Tomelilla.

(inlägger innehåller reklamlänkar)
 
Hejsan
Jag älskar att besöka små julmarknader på Österlen vid den här tiden på året.
Att suga i sig lite julstämning så här i början innan allting rullar på för fullt här hemma.
 
 
 
 
Bäst gillar jag sådana där små julmarknader där det bara är egna hantverk och bakverk, saker man inte hittar i de vanliga affärerna. Det känns lite mer genuint och mysigt tycker jag.
 
Precis en sådan liten mysig julmarknad var vi på i Ullstorp, som ligger  en liten bit utanför Tomelilla.
 
 
 
Något inträde behövde vi inte betala, istället fick man en nummerlapp med chans till en liten vinst.
Döm om min förvåning när ja vann en julgåva på min nummerlapp.
Tänk nu verkar det bannemej som jag har börjat få tur i både spel och kärlek.
 
 
 
 
 Det var så varmt och gemytligt där i det stora tältet.
Julkänslan var verkigen på topp.
 
 
 
Från Ullstorp är steget inte så långt till Österlens eget "Ullared". Affären vi alla känner till här ner hos oss, nämligen Boan. Eller Bo Ohlsson som det ju faktiskt heter.
Såklart var vi bara tvungna att ta en sväng dit också. I år var hela julavdelningen rejält utökad och alltihopa hade ett eget hus med bara julsaker. Så häftigt i lilla Tomelilla.
 
 
 
 
 
En hel liten tomtevärld hade man byggt upp i mitten av lokalen. Bara att titta på den var som en mysig julupplevelse.
Vi var på jakt efter en vit, stor pappersstjärna att ha i ett fönster i vårt hus i år. För en billig peng hittade vi den såklart på Boan.
 
 
 
 
 
 Dagens citat:
 
Glatt hjärta gäspar sällan.
 
Tips:
Idag tänkte jag tipsa om lite juklappar till "Honom"...
Ett sådant här rakset hade jag gärna köpt åt min Stefan. Dessutom urtjusigt i badrummet.
Riktigt varma kängor som de här, hade varit sköna för min Stefan.
Eller en klocka som det här tjusiga armbandsuret.
 
Ha det fint och kram
Annika