Allmänt

Blomsterhörnan har flyttat in.

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hejsan
Det är en ljuvlig tid nu. Allting ligger i startgroparna och det gäller inte minst blomsterhandeln.
Åhhhh jag njuter av alla de underbara adventsblommor och julblommar vi nu ska få frossa i.
Och vet ni, alldeles precis lagom tills amaryllisar och hyacinter skulle göra sitt årliga intåg, då fick Sussies Blommehörna tillgång till den lilla lokal hon så länge väntat på.
 
 
Det var en gråmulen dag som jag stannade till hos henne i Gärsnäs för att köpa mina första hyacintlökar. Jag brukar köpa mig några hyacinter lite då och då under den här tiden. De skapar så skön stämning för en liten peng och så får man ju en så ljuvlig doft av dem..
 
 
Oj vad mycket blommor där fanns i den lilla gulliga lokalen.
Sussie själv sprang med långa kliv fram och tillbaka eftersom många människor redan hittat hit till hennes lilla "blommeaffär".
 
 
 
Sussie är väldigt svag för orchideer.
Sådana fanns där i alla färger och former. Ljuvligt vackra såklart..
 
 
Själv var jag väldigt sugen på att köpa den där "pungsaken" som hängde uppe i taket...
 
 
En köttätarväxt!
Fast det skulle nog vara jobbigt att tänka ut mat åt den, tänkte jag. Det räcker ju med att jag har Stefan som ska ha middag varenda kväll. 
Men rolig, det var den allt.
 
 
Så kramade jag om fina Sussie och for vidare med mina lökar. För se, det kvittar hur mycket hon har att göra där i sin blommehörna, kramar finns det alltid tid för.
 
 
 
Dagens citat:
 
Jag vill vara orsaken till att
du tittar ner i din telefon
och ler ...
... och sen går in i en stolpe.
 
 Tips:
Blir ni sugna på att i likhet med Sussie lysa upp världen som en sol klädd i gult, så kan jag tipsa om en härligt gul blus här. En vacker gul top finns här eller en härlig jacka för den vågliga här.
 
Ha det gott alla.
Kram Annika
 
 
#1 - - Tess:

Så härligt! Det är något speciellt med blommor som alltid gör mig glad :)

Svar: Ja det är en härlig lite blomsterhörna som växt fram i vår lilla by. Och Sussie är en så underbar person. Blommor gör något gott med själen. Kram kram.
Annika Olsson