Allmänt

Långt ner i djupetti, petti pe ...

Hej hej
 
Nix, det var ingen fisk jag såg när jag tittade långt ner i djupet.
Det var .... hör och häpnad, vår postlåda!!!!
 

Det var för drygt ett år sedan vår stora veckobrevlåda bara försvann.
Ganska snopna stod vi där och såg på det tomma hålet i sommarbyns brevlåderad en vacker kväll. Precis alla postlådor fanns kvar, utom vår då.
Jag trodde att det var någon som stulit den för att ha till eget bruk. Någon stackars fattig själ som inte hade råd med en egen brevlåda kanske.
 
 
Så kom det i veckan ett mms från en man som undrade om fyndet han gjort i Gyllebosjön möjligvis tillhörde oss.
Någon hade den kvällen fått napp!!
Inte napp på vilken ful fisk som helst, utan på vår kära gamla brevlåda.
 

Plötsligt rös jag till av obehag. Vem hade gjort så här och varför?
Var det riktat mot oss personligen, eller helt enkelt bara en tillfällighet.
Det finns massor av likadana brevlådor i Gyllebo-området, många av dem betydligt närmre sjön än vår. Varför hade de valt precis vår? Var någon arg på oss och varför i så fall? ...
 
Stefan brydde sig inte om vilket. Han var mest glad över att lådan kommit tillrätta igen.
 
-det märks att di va bra kvalité, sa han, den va ju dyrast å allihubba
-jag ska spola å den bara och spiga fatt den litta bettor ... fortsatte Stefan sin monolog.
 
Ja nog får man säga att kvaliteten är bra när den tål att ligga på sjöbotten i mer än ett år. Lite geggig, men annars i samma skick ungefär.
 

Kanske borde jag kontakta poslådetillverkaren och höra om de vill ha ett litet bloggsamarbete...
Bättre reklam för plåtkvaliteten kan de nog inte få.
Testad och godkänd på riktigt liksom.
 
Och tänk om vi kunde se allting som finns där i sjöns djup ... det är kanske tur att vi inte kan det ...
 
 
 
Kvällens citat:
 
Människor förändras inte
med tiden; tiden visar
dig vilka de verkligen är
 
Ha en härlig kväll och vill ni skicka kärlekspost så går det bra igen.
Nu har jag åter en STOR brevlåda.
 
Kram Annika
 
 
#1 - - gerd hansson:

Vad folk kan vara fräcka.Ha en bra morsdagskväll. Vi hörs.
Kram gerd

Svar: Ja helt idiotiskt kan jag tycka!! Kram kram.
Annika Olsson

#2 - - Mandolinus:

Haha nämen! Va kul att den är tillbaka 😁

#3 - - Mandolinus:

Haha nämen! Va kul att den är tillbaka 😁

Svar: Haha, ja nu är den tvättad och uppsatt igen.
Annika Olsson

#4 - - Malin B:

Jag är ju grymt nyfiken på om det fanns någon post i lådan. 🙂

Svar: Det var väl ungefär som kassaskåpet som följde med Titanic ner i djupet... Helt tomt och innehållslöst. Kram kram
Annika Olsson