Allmänt

Det bidde inget planteringsbord, det bidde något annat.

Hejsan
För ett tag sedan nämnde jag för min Stefan att jag ville ha ett enkelt planteringsbord. Ett träbord av överblivna bräder, som skulle stå undanskymt uppe vid vår "skämshörna" i trädgården. Den där hörnan där komposten ligger, och där jag ofta sitter på huk och planterar om mina blommor.
 
-det behöver inte vara så fint eller märkvärdigt, sa jag, bara en plats så jag slipper sitta på huk.
-något enkelt av gamla bräder duger fint, fortsatte jag.
 
Dagarna gick och plötsligt kom Stefan hem och meddelade att nu hade han minsann fixat det där planteringsbordet åt mig.
 

Nej, det blev inget planteringsbord.
För kolla så fint!!
Inte kan jag ställa det här bordet undangömt uppe vid komposten och gegga med jord på den vita gjutna bordsskivan.
Det fick istället bli en hederplats på tralldäcket.
 

Och jag får helt enkelt fortsätta att sitta på huk uppe i vår skämshörna och plantera om mina blommor. Samtidigt kan jag ju nu kikar ner på mitt fina blomsterbord och tänker att han är allt bra gullig min Stefan.
Kanske får jag göra en ordentligare produktbeskrivning på min order av planteringsbord framöver. Men det där får vänta tills Stefans fot är justerad, det är inte bråttom, inte alls.
 

Föresten så fyller min Stefan år idag. Ja precis just i dag faktiskt.
Men någon mer badleksak kommer han inte att få i år, även om han är barnsligt förtjust i leksaker.
Vem minns inte krokodilen från i fjor?
 

Ett stort varmt grattis min älskade livskamrat ♥
Du som gör mitt liv så ... ja ska vi säga omväxlande. Samtidigt som du är min stora trygghet, så är det alltid spännande att leva med dig.
 
(bild: fotografen och vännen Mårten Johnsson)
 
 
 Dagens citat:
 
Att träffa dig var ödet,
att bli din vän var ett val,
att bli kär i dig var bortom
min kontroll.
 
Ha en härlig dag alla fina.
Kram från Annika
 
 
#1 - - gerd hansson:

Grattis till Stefan.Vilket härligt bord.Förstår att det är för fint att" slabba" ner. Kram till er båda.

Svar: Din hälsning är framförd och han tackar så mycket Gerd. En stor kram till dig.
Annika Olsson