Allmänt

Dukat och bakat när familjen samlas.

Hej hej
 
(Innehåller affiliatelänkar)
 
Jag måste ju kika in och låta er se mer om hur jag tog emot min lilla resenär när hon kom hem från Australien.
Jag hade haft fullt upp på mitt arbete, men lite fin dukning och en tårta i all hast hann jag med på förmiddagen. Såklart ville jag fira att jag fick hem min yngsta dotter efter nära nog ett helt år på resande fot.
 
Lilla söta Amanda med sin Jimmy kom även de hem från en resa. De var ganska trötta och möra. Även om de inte varit borta i mer än en vecka, så hade det varit en fartfylld vecka i Ungern, och en sådan kan också sätta sina spår såklart.
 
 
 
 
Jag hade dukat med lite av trädgårdens blommor på bordet.
I mina två antika gröna vinägerflaskor passade det med en blandad kompott från min egen täppa.
 
 
Såklart drack vi ur mina älskade remmare. De glas som jag fått köpa av en nära vän och som jag älskar att duka med.
 
 
På köksön dukade jag upp min enkla grillbuffé och hemmagjorda potatissallad. Jag vet att mina tjejer gillar den där potatissalladen och den är ju så mycket godare än alla de varianter som finns färdiga. Jag gör den på en höft och tar till vad som finns hemma.... potatis, ättiksgurka, äpplen, purjolök och lite kapris. Så blandar jag ihop lite majonäs, grädde, gräddfil eller vad som finns i kylen till en stomme. Mums!
 
 
-jag måste nog smaka direkt, såg det ut som om Emmy tänkte, när hon ställde sig först i kön till maten och genaste proppade munnen full.
 
 

Sedan satt vi länge och väl allihopa och njöt av maten och sällskapet av varandra.
Hundarna tycktes mest gilla att det fanns så många att tigga godsaker av.
 

Såklart hade jag gjort en tårta, dagen till ära. En tårta av saker som fanns hemma såklart. Lite sylt, lite vaniljkräm, lite nutella och förståst jordgubbar. Inget vackert bakverk kanske, men väl en tårta och faktiskt supergod!
 

Viktigast av allt - Emmy gillade den!!
 
 
Kvällens citat:
 
Det är bra att umgås med glada människor
men ännu bättre om du är en av dem.
 
Ha en härlig kväll.
Kram Annika
 
(bild Amanda Henriksson)
 
 
Klänning jag hade på mig var en tunn stickad Odd Molly klänning. Mjuk och skön att ha på sig.
Blir ni också sugna på en mysig klänning så kika in på Bubbleroom  Där finns massor av härliga klänningar och även i märket Odd Molly.
Och det verkar som det kommer att bli ett härlig midsommarväder, då vill man såklart ha en somrig klänning på sig.