Allmänt

Torrt i trädgården

Hej hej
Årets torka har gjort att min trädgård inte är lika grön, blomstrande och frodig som den brukar vara.
Jag som älskar att plocka in blommor från trädgården, har nu inte så väldigt mycket som blommar.
Men en liten söt bukett har jag fått ihop ändå.
 
 
Såklart respekterar jag bevattningsförbudet och vattnar bara sånt jag har i krukor eller i ekfaten.
Rabatterna och gräsmattan får klara sig ändå.
I år är min blåa riddarsporre bara en vissen skugga av sig själv. Medan rosorna och lavendeln tycks älska den torra väderleken.
Sådär är det, det är inte likadant varje år.
 

I fjor hade jag en makalöst blomstrande riddarsporre, som såg ut såhär.
 

Man får njuta av de blommor som tycks gilla torkan och hoppas på att de andra vill komma tillbaka med full kraft nästa år.
En klar fördel är att det nästan inte varit en enda mördarsnigel i år. Det finns då inget ont som inte har något gott med sig. Och har vi nu tur så minskar det bruna slemmiga beståndet för all framtid.
 
 
Kvällens citat:
 
Med långtidsprognos menas att man får
tillfälle att reta sig på vädret flera veckor i förväg.
 
Ha en fin kväll och att reta sig på något, det tar bara helt onödig energi, vad det än gäller.
Gilla läget och var glad.
 
Kram Annika