Allmänt

När en dag känns som en hel semestervecka.

Hej hej
Ja nu är det ju ingen vanlig semester jag är på egentligen, utan en vecka då jag åkt över till min dotter för att umgås med henne så mycket det bara går. 
Om bara några veckor börjar hennes universitetsstudier här i USA och hennes nya liv här tar fart.
Vår plan för dagen var att ta oss från Atlanta i Georgia till Auburn i Alabama, där Andréa ska bo de närmaste åren.
 
 
 
Jag som nyss kommit från Sverige har inte alls samma tidsklocka i kroppen som hon har, hon som nyss kommit hit från Canada. 
Och ni som följt mig ett tag har kanske hört om hennes morgonhumör...
 
 
Men till sist hade jag lyckats föra så mycket oskyldigt oväsen att hon vaknade i tron att det var hon själv som väckt sig.
Hon satte då genast igång att tillaga frukost och kommenderade mig att bara titta på, eftersom jag ändå inte kunde steka bacon så det blev bra...
Men det kunde hon! Hon kunde det så himla bra att hela huset rökfylldes, larmet startade och alla som bodde i huset väcktes och kom sättandes...
Sedan var det dags för bilfärd och första stoppet var Ikea.
 
 
På Ikea skulle vi titta på en ny säng åt Andréa och hennes nya boende. Efter att ha provat Ikeas alla sängar, men ändå inte var nöjd smög Andréa bort till personaldisken. I ett kort ögonblick blev en dator där ledig och då passade hon på att göra en egen sökning efter sängen "sultan". Vad hon också gjorde var att hon raderade en lång order som tagit en Ikeasäljare och ett äldre par 1,5 timme att knåpa ihop. Allt på datorn var borta.
Vi tog oss därifrån så fort vi bara kunde och jag kunde se i ögonvrån deras förtvivlade ansiktsuttryck...
 
 
Nästa stopp var på ett köpcentrum där vi strosade en lång stund. Värmen här är helt galen, så de svala butikerna gjorde oss gott.
Sedan gick färden mot Auburn och det lilla hotell där jag skulle sova. Andréa själv är inneboende hos en kompis tills hennes eget rum blir ledigt nu när skolan börjar.
 
Dagens erfarenhet för mig blev att inte förvara choklad i resväskan när det är så här varmt eftersom choklad ju smälter och blir väldigt rinnigt och flytande.
...fult är det också på ljusa sommarkläder ...
 
 
Ja jag ångrade bittert att jag packat med mig vårt halvätna Toblerone bland mina kläder, men Andréa skrattade så jag trodde hon fått krupp.
När jag förtvivlat försökte rengöra min väska som mest såg ut som om någon blivit väldigt dålig i magen, så skrattade min dotter så hon inte fick luft.
Jaja shit happends...
 
 
Jaja... Det var ju den 4 juli och USA:s nationaldag. Vi duschade snabbt av oss och gav oss ut för att fira. 
Med små bruna fläckar lite här och där fick vi en magisk kväll.
 
 
Dagens citat:
 
Life is about kicking ass,
not kissing it.
 
Ha det bra. I kväll ska Andréa ut med lite nya studentvänner och jag tänker uppleva lite i lugn och ro på egen hand.
Ha det gott och kram.
Annika