Allmänt

Lite mer svensk i Atlanta.

Hej hej.
Jag tänkte bara kika in här med en liten uppdatering från mig i Atlanta.
I går letade vi upp ett ställe där man både kunde äta frukost och kolla på fotbollsmatchen på storbilds TV.
För just igår kände vi oss lite mer svenska än vanligt.
 
 
 
Att åka genom Atlanta med Andréa i hennes lilla bil, ja det är en skräckblandad upplevelse. Det går fort som fan och man "får" köra mot rött ljus säger hon...
Vi hittade fram till ett lite mer tvivelaktigt område, där vi togs emot med stora leenden och en fantastiskt god, men fettdrypande frukost.
På andra sidan gatan låg en marijuanabutik och en tatueringstudio och utanför låg människor som inte brydde sig nämnvärt om fotboll tyckte jag. Vi höll oss förmodligen inte i Atlantas finaste kvarter...
 
 
Men till vår stolthet så vann ju som bekant Sverige och vi susade sedan vidare. Andréa vid ratten och jag hållandes hennes GPS i ett krampaktigt grepp.
 
Vårt första mål för dagen var att besöka en utställning om vad det färgade folket fått utstå här i sydstaterna och de mänskliga rättigheterna. En tung och gripande utställning som fick oss att sedan välja det stora akvariet, trots att vi båda hatar att djur hålls i fångenskap.
 
 
Efter en hel dag med alla sevärdheter så stannade vi vid en mataffär och för sedan åka "hem" för att laga till lite sundare mat.
Vi bor hemma hos en tjej som heter Rachel och som hyr ut några rum i sitt hus. Det är spännande och betydligt billigare än hotell.
Idag drar vi vidare, mot nya äventyr.
 
Dagens citat: 
 
-Mamma, hur känns det att ha världens bästa barn?
-Jag vet inte, det får du fråga mormor.
 
Hoppas ni alla har det gott.
Kram från mig.
Annika