Allmänt

Snart börjar allt om igen.

Hej.
Snart börjar allting om igen. Snart börjar alla knoppar svälla och slå ut, gräset börjar grönska.
Och du milde så fort allting kommer att gå. Jag vet det, för varje år häpnar jag över vårens framfart.
Varje år svischar allting förbi i ett rasande tempo. Det är som jag inte hinner blinka förrän midsommaren och allting är över. Trädgården står överblommad och liksom häpnar den med.
Men ännu har vi allting i vänten.
Jag längtar tills alla stararna är här igen och väsnas om morgnarna i sina holkar...
Det får bli min bildtriss ikväll.
 
 
Kvällens citat:
 
Ett mål måste inte alltid nås - ibland
fungerar det helt enkelt som något
att sikta mot.
 
Det är så bra med mål tycker jag. Även om man inte kommer hela vägen fram till målet, så kommer man ju en bra bit som man kanske inte kommit om man inte haft ett mål. Kanske hittar man ett sidospår som man aldrig hittat annars. Och tänk, där kan finnas nya och helt andra mål.
 
Njut av kvällen och lägg märke till ljuset som sakta kommer krypande.
Kram Annika
 
 
 
#1 - - Villa Ryttarängen:

Underbara starar. Åh så jag längtar nu. Älskar när dom sitter här i granen och låter som allt möjligt. Sedan när ungarna och star grannarna samarbetar som en stor jättefamilj på maskjakt. Härligt!

Svar: Jag älskar också stararna. Förut när jag var ung tänkte jag inte på hur vackra de är. De har en massa små prickar i regnbågens alla färger. Så fantastiska.... Snart är de här! Kram på dig.
Annika Olsson