Allmänt

Österlen Tulpaner - total växtkärlek.

Gomorron på er.
Nej, inte behöver man åka varken till Holland eller till Danmark för att njuta av blommande tulpanfält.
Söder om Lunnarp ligger Österlen Tulpaner som drivs av ett ungt driftigt par, Malin och Jocke.
Just nu blommar de flesta av deras tulpansorter, och det är slående vackert där. Ja, det nästan svider i ögon så grant det är just nu.
Där är tulpaner i alla de färger och former.
Jag tänkte att jag skulle titta ut vilka tulpansorter jag gillar bäst och som jag själv vill sätta i min trädgård. Sedan kan jag nämligen köra dit till hösten igen och köpa just de lökar som blev mina favoriter. Smart, eller hur!
Ja, om inte detta är #växtkärlek, då vet jag inte vad ....
... lite fotobomb följer ...
 

Malin och Jocke som driver gården och Österlen Tulpaner är ett ungt driftigt par. Jag har egentligen känt Jocke sedan har var en tvärhand hög, och han har alltid haft så många järn i elden det bara går.
Att komma ut och se deras underbara fält var en härlig upplevelse och verkligen ett utflyktsmål som jag kan rekommendera.
Man kan såklart följa dem på deras facebooksida: https://www.facebook.com/osterlentulpaner/
 
 
 
En liten bukett tulpaner fick följa med hem. Eftersom så mycket kraft ska stanna kvar till löken så blev det ganska kort stjälkar. Men de passade ju utmärkt i min fina klongvas.
 

Dagens citat:
Vad solen är för blommorna,
är ett leende för mänskligheten.
 
Jag hoppas ni får en fin söndag och att det härliga vädret håller i sig.
Jag tänkte klä mig i grönt och ta med mig Johnny ut på en träningsdag.
Kram på er.
Annika