Allmänt

Tillsammans gick vi mot ALS

Hej och gomorron.
Ännu är jag alldeles varm i hjärtat.
I går samlades vi för ett engagemang - GÅ MOT ALS - en insamling till stöd för ALS forskningen.
Det var första gången detta anordnades  i Simrishamn.
Det var min underbara kusin Camilla som tagit initiativet till det hela. Till sin hjälp hade hon sin familj och sina syskon.
 

När vi anlände till Simrishamn var himlen hotfullt mörkblå. Stora, kalla regndroppar föll tungt på oss där vi samlades på planen bakom Röken.
 
 
 

Ja, vädret såg lika hotfullt och hemskt ut som självaste "fucking-als" ...
... men så kom Camilla!! Och med henne kom solen.
Det var som om hon hade solskenet med sig, precis som hon alltid har. Fina, underbara Camilla.
 
 

Såklart var hunden Isa med.
Glad och uppspelt dagen till ära.
 

Camillas syster, Lena, hälsade alla hjärtligt välkomna, och informerade lite om engagemanget.
Jag själv hade fått äran att ta täten på vår vandring och visa vägen på rundan.
Den uppgiften klarade jag väl med hedern i behåll.
 
 
Det var en nätt liten runda på drygt en kilometer. Allt för att så många som möjligt skulle kunna vara med och gå.
Det var så många underbara människor som deltog och det kändes som om de allihopa spred en sådan enorm glädje och kärlek den här fina söndagen.
 
 
Efter vandringen samlades vi alla igen på planen framför fiskestugan.
Vår gemensamma kusin Richard, som är neurolog, höll ett kort informationstal om ALS forskningen.
 

Sedan var det fritt fram för picknick i gröngräset.
 
 

 
Jag är så stolt över min underbart fina släkt, som den här dagen ställde upp för Camilla och för ALS forskningen. Att vi allihopa tillsammans kom för att visa vårt stöd, tillsammans med Camilla och hennes familj. 
Jag är såklart väldigt glad över att det kom så mycket människor överhuvudtaget den här dagen
 
I skrivande stund vet jag inte hur mycket pengar som kommit in på insamlingen, men jag hoppas och tror att det blivit en rejäl slant till förmån för ALS forskningen och då särskilt för region Simrishamn.
 

Tack alla som var med.
 
Kram Annika
 
 
 
#1 - - Tina:

Tack för vi fick dela denna dag med din släkt.
<3 <3

Svar: Den här dagen var vi allihopa släkt. Tillsammans i kampen mot "fucking-als"Tack för att ni kom!!!
Kram.
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Vilken underbar släkt och trevligt och stödjande sätt att ha "släktträff" på. ❤

Svar: Ja, vi fick en fantastisk dag och vilken uppslutning det blev. Så tacksam mot alla som visade sitt stöd. Kram.♥
Annika Olsson

#3 - - Anonym:

Så fint reportage o trots allt blev de en fin eftermidda💞

Svar: Ja, det blev verkligen en jättefin dag. Tack så mycket och kram.
Annika Olsson

#4 - - Görel:

Jättefina bilder!! Och en härlig eftermiddag hade vi. Nu önskar man bara att de hittar ett botemedel snart....<3

Svar: Ja, visst blev det en fantastisk dag. Så mycket värme och så mycket glädje. Ja, det hoppas man verkligen!! Kram på dig systra min ♥
Annika Olsson