Allmänt

Mitt i den svenska sommaren

Hejsan kära Ni.
Just nu är vi mitt i den svenska sommaren. Precis den tiden som många av oss drömmer sig bort till i vintertid. De där första trötta månaderna på året.
Januari och februari, de kan ju vara så mörka, så vitgråa, slaskiga och sega.
Jag gör allt för att tar vara på tiden så mycket jag bara går just nu.
I min ljuvliga Gyllebosjö blommar de gula näckrosorna helt galet och det är så vackert.
 

Lönnen har fullt av röda näsor och jag minns hur lättroade vi var som barn, där vi sprang med dessa fröer fastklistrade på våra små runda nästippar.
 

Det är verkligen galet skönt nu. Bryggorna vid badplatsen ligger tysta och stilla när jag smyger förbi tidigt i ottan, innan alla badsugna semesterfirare orkat vakna upp. Jag tycker den tidiga morgonen är bästa tiden för mig.
 
 
Litet Österlentips ...
Ett litet tips på en underbar lanthandel här på Österlen är "Leif Handlare" i Smisstorp.
Alltså!! ... om ni ska handla en massa gott till en hel middag eller kanske bara fattas en liter mjölk - åk hit. 
Kanske vill ni bara uppleva det där lilla extra i en gammaldags lanthandel, då är detta rätta valet av affär. Alldeles bedårande. Och såklart är det fantastiska personer som driver denna pärla i Smedstorpsby.
Mitt lilla Österlentips för dagen.
 

En önskan går i uppfyllelse ...
Minns ni?  ....minns ni att jag råkade skriva här att jag önskade mig en klongvas i större modell.
Jag har fått en sådan nu!!!  Precis den jag så gärna ville ha. Nej, det är inte Stefan som lättat på börsen. 
Vem givaren är kan vara min lilla hemlighet, men jag blev sådär väldigt, väldigt glad. Ni vet när man blir varm i hela kroppen av tacksamhet.
Tack ♥♥♥ från både mig och Stefan.
 

Dagens tänkvärda ord:
 
De underbaraste ställena
att befinna sig på är
i någons armar, tankar eller hjärtan.
 
 
Ha en riktigt härlig dag nu.
Kram på er
Annika
 
 
 
 
 
 
#1 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Alltså åh vilket fantastiskt inlägg!

Svar: Tusen tack fina du. Kram.
Annika Olsson