Allmänt

Trettonafton med julens traditionsenliga "kusinträff".

Kära Blogg
Den här trettonaftonskvällen hade jag bjudit hit min närmaste familj på vår sedvanliga julträff.
Kvällen till ära bjöd jag på himmagjort festfat bestående av rökt älgkött och kassler. Nu har jag inte samma fina kallskänketalang som mamma Ingrid en gång hade, men färgglatt och smakligt blev det.
 

Dagen började jag som alltid. En härligt iskall morgontur i skogen.
 
 
Min trettonafton blev en mysig afton. Med familjen samlad .... ja, så samlad det nu gick att få den ... njöt jag av en härlig kväll.
Menyn jag knåpat ihop för kvällen var:
Förrätt: en enkel sillamacka.
Huvudrätt: festfat bestående av älgkött, griskött och en massa frukt och grönt, potatisgratäng a la annika och hembakta rosenbröd med olika ostar.
Efterrätt: Starkt Zoegakaffe och semmelkladdkaka med mycket grädde.
 

Istället för Samuel kom den här kvällen en knallgul kyckling.... Ja, jag blev förstås genast tillrättavisad om att det visst inte var någon knallgul kyckling utan en trendig pokemonfigur.
 

Tack familjen för att ni ville komma hit. Tack pappa Kurt för Aladdinchokladen (som vi inte orkade smaka den här kvällen), och tack systeryster Görel, Joel och Samuel för den bedårande blomsterkvast jag fick av er.
Tack♥
 

Dagens citat:
 
Choklad förstår mig!
Choklad ställer inga dumma frågor.
 
Kram och Hejdå Bloggen
 
 
 
 
#1 - - Tina:

Såg mycket trevligt ut, och gott,
Snygga glas ;)

Svar: Underbara glas ... mina tankar är alltid hos Stig och Elsa när jag dricker av dem. Jag är såååå glad för dem!! Kram kram
Annika Olsson