Allmänt

Hundbadet - husets bästa uppfinning.

Gomorron.
Det har varit en riktigt busig dag, med hårda vindar och ett iskallt regn.
Som alltid tog jag och hundarna vår uppfriskande morgonpromenad. Inte en kotte såg vi till den här tidiga morgonen. Kanske inte så konstigt, med tanke på vädret.
 
 
Varje gång det är lerigt och geggigt ute, skänker jag min man Stefan, en tacksam tanke. Särskilt nu, när vår väg utanför huset är extra geggig efter att vi fått fiber nergrävt.
Hundbadet han byggt åt oss, är nog den mest praktiska sak vi har i huset. Här kan jag lätt spola av mina leriga hundar. Där i grovköket ligger de sedan på trasmattorna och gnager förnöjt på vars ett ben medan de torkar upp.
Hundbadet har dessutom fått en massa andra funktioner. Här kan man spola av smutsiga gummistövlar, duscha dammiga växter och mycket annat.
 

Även vackra naglar har ett slut.
Efter tre veckor med långa, fina festnaglar tyckte jag att det var dags för dem att tas bort. Egentligen trivs jag bäst i lite kortare, naturliga naglar som tål att arbetas med.
Jag tog därför lite ledigt och åkte med tåget till Malmö.
 

Det blev en mysig eftermiddag, då jag lugnt strosade runt i affärer och tog en fika på Espresso House.
Senast jag var ensam i Malmö var det rea och fullständigt kaos i alla affärer. Den gången tappade jag hela min goa fika på golvet i folkvimlet, och att försöka hitta min nygräddade baguette bland alla människoben var stört omöjligt. Den där historien skrattade vi alla gott åt när jag kom hem. Den här eftermiddagen var det betydligt lugnare och skönare för en lantis som jag.
 

I mig bor ingen större shoppare. Men jag kostade i alla fall på mig lite rökelse och en ny vacker rökelsehållare. Allt från Indiskan. Jag älskar när det luktar gott och känner mer och mer hur olika dofter påverkar mig.
Lavendel använder jag när jag gör avslappningsövningar och mentalträning.
Jag bara älskar lavendel!
 

Den här vårstormiga dagen avslutade jag på det absolut bästa sättet.
1,5 timmes underbar yoga hos bästa Eva i Gladsax.
 

Dagens tänkvärda ord:
Att tro att allting måste vara perfekt
innan man kan må bra är ett säkert
sätt att aldrig må bra.
 
Kram och Hej.
Från Mej.
 
 
 
 
#1 - - Görel:

Men varför åker du ända till Malmö? :O

Svar: Jaaa !?.... det var där jag på impuls fick naglarna gjorda, och nu fick jag lite tid över och behövde gå någonstans där de hade "drop-in". Finns kanske på närmre håll? Fast jag älskar att åka tåg, så det var ganska behagligt. Kram, kram
Annika Olsson