Allmänt

Vi önskar Er Alla Ett Riktigt Gott Slut!


Jag och Stefan vill önska alla våra nära och kära, våra vänner och alla er kära läsare en fin nyårsafton.
Jag hoppas att det blir en lugn kväll, att ingen kommer till skada och att inga djur ska behöva lida av människors galna påfund med raketer och smällare. 
 
 

Vi kommer att fira här hemma i Gyllebo med våra hundar och katter.
Våra hundar är lyckligt lottade och är inte alls rädda för nyårsraketer.
Johnny som är militärhund är jag ändå extra försiktig med såklart.
Jag vill inte att han ska få någon dålig upplevelse som medför att han blir skotträdd i framtiden. Även de små juvelerna är jag rädd om, självklart.
Inget daltande om de visar sig oroliga, bara försöka vara precis som vanligt för att inte spä på någon rädsla.
 
Vi kommer att njuta av god mat och dryck. En ljuvlig nyårsblomma står på bordet och är en fröjd att vila ögonen på. Kanske hoppar vi i badet när klockan slår tolv. En ypperlig plats att blicka upp mot eventuella raketer här ute i skogen.
 
 
Om ni nu ska utlova några nyårslöften för det kommande året, så välj något som ni tänker hålla.
För löften ska man banne mig hålla, även sådana som man ger sig själv.
Jag ska se till att skratta lite mer, hitta på lite mer galna saker och inte ta mig själv på för stort allvar.
Ja, det där vet jag att jag kommer att kunna hålla!
 

Kvällens citat:
 
365 nya dagar
365 nya chanser
 
Ett Gott Nytt År.
Annika & Stefan
(de glada blekfisarna i Gyllebo)
... och ja, nästa dopp får bli i sjön ...
 
 
#1 - - Yvonne i Järrestad:

God fortsättning, du lyckas säkert med dina löften!
Årets första promenad gick runt Gyllebosjön idag. Rätt så kladdigt här och var, men ändå en underbar runda! Våra vänner var imponerade av den fina naturen vi har här.
Jag har inte gett mig själv något löfte, inte mer än att försöka återfå full hälsa så klart. Det är på G! Dagliga promenader ingår.

Så härligt med en bubbelpool. Njut!

Kram /Yvonne

Svar: Jag håller tummarna för att 2018 blir ett riktigt hälsoår för dig. Att vara ute i naturen och vandra, det ger en massa härlig energi, både för kropp och knopp. Ha en fin kväll och kram.
Annika Olsson