Allmänt

En Luciasöndag i Gyllebo.

Kära Blogg
Jag hade till den första advent köpt vackra röda julstjärnor till mitt lilla fönster i köket. Nu märkte jag att det var något fel på dessa blommor. Blad efter blad kryllade sig och ramlade av, trots min kärleksfulla behandling. När jag den här söndagen ändå var på Gardencenter, i ett annat ärende, passade jag på att köpa nya blommor till mig själv också. För man vill ju såklart att julblommorna ska hålla sig vackra, i alla fall till julafton är över. Kritvita som snö fick det bli den här gången.
 

Det var grått och vått i vanlig ordning. Jag tog tag i ett tvättberg som byggts upp under veckan. Så passade jag på att göra klart mina julköttbullar. De är egentligen precis som mina vanliga köttbullar. Ingen konstig kryddning eller så. Hemligheten är bara att de är snäppet mindre.
 

På kvällen kom Amanda hit med Snowie. Såklart fick det bli köttbullar till kvällsmat, och jag tror att de fick godkänt betyg.
Amanda pluggade och jag förhörde henne - duktig tös det där!
Så passade hon på att mysa med husets enda knähund, i alla fall den enda som egentligen älskar att sitta i knä. (och då räknas inte "keldeggen" Snö)
 
 
 
 Så är han hemma igen från Småland. Älgjägaren Stefan.
Han är tillbaka där i soffan igen.
Det är något jag inte förstår med jägare ... ju större djur man lyckas träffa, ju större fjäder i hatten liksom.
 

Dagens kloka ord:
Vänd blickarna mot ditt inre ljus istället för att blicka mot det mörka utanför.
 
Kram och Hejdå Bloggen