Allmänt

Rofyllda kvällar.

Hejsan.
Det finns inget vackrare än kvällarna i september månad.
Jag tycker att det känns som om luften är lite renare och lite mer syresatt då. Det infinner sig ett lugn i själen. 
 
Här hemma i Gyllebo älskar jag att ströva bort till vår kohage och njuta av kornas lugna tuggande. Det är något med ljudet av betande kor som har en sådan vilsam effekt på mitt sinne. Jag bara älskar kossor!
 
 
Här i "min" kohage i Gyllebo har kossorna det superbra.
Nu är jag ju inte direkt lagfaren ägare till den här kohagen och inte till korna heller för den delen. 
Men när jag sitter här ensam på kvällen och blickar ut över ängen och de betande djuren, då känns det som om jag äger hela världen. Eller kanske är det som om jag inte äger någonting ... det spelar ingen roll, det är lite som en frihetskänsla bara.
 
 
Kor är så himla roliga tycker jag. De är så nyfikna av sig. Alltid är det någon som är lite modigare och vågar komma fram en bit för att hälsa.
 

Efter en bra stund när jag vände hemåt igen fick jag syn på en annan filur. Ett blomätande rådjur i grannens trädgård.
Jag misstänker att den parveln inte blir särskilt populär nästa gång grannarna dyker upp här hemma.
 
 
Dagens citat:
 
Du vet att det är länge sen
du har haft svenska i skolan
när presens, preteritum och
perfektum låter som troll-
formler från Harry Potter.
 
Njut av en ny dag.
Kram Annika
 
 
#1 - - Villa Ryttarängen:

Ja kossor är roliga att titta på. Vi ar också utsikt över kohagen och vi tröttnar inte på att sitta och glo på den. Här regnar det idag men det behövs. Ha en fin måndag. Kraaam Pia

Svar: Åhhh ja regnet är verkligen efterlängtat. Här hos oss har vi nästan inte fått något regn alls. Det lilla som kommit har avdunstat innan det nått marken känns det som. Och ja, kor är så vilsamma att betrakta. Ha det gott och kram.
Annika Olsson

#2 - - Linda:

Fina bilder! September är verkligen en frisk och härlig månad!

Svar: Ja jag håller verkligen med dig. Allting lägger sig till ro i naturen för vintervila. Kram.
Annika Olsson